En liten fråga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
efter att jag läst aftonbladet.
Hur ofta får Ni soc.-besök??????
Vi har varje halvår för den som varit här 1år+dom har ringt och frågat
hur det är.
För dom som varit här 5mån. är det 3ggr om en vecka + tel. och då
har vi en psykolog som kommer 1-2 ggr i veckan.
 
För pojken som varit placerad i 2 år kom soc ganska ofta i början. Nu är det en gång i halvåret. Handläggaren ringer ca varannan månad och hör hur det går. Om jag skulle behöva nå henne ringer hon alltid tillbaka inom ett dygn.
För flickan som varit placerad i 9 månader så träffade soc henne 2 gånger den första månaden. De sista 8 månader har de inte träffat henne alls. De har varit här på möten men då vill de att de inte ska finnas några barn hemma. De är också väldigt svårt att nå dem per telefon.
Behöver jag säga att det är 2 olika kommuner?!
 
Jag har uppdrag från två kommuner. SOl- placeringar och LSS-placeringar. SOL-placeringarna fungerar perfekt med hembesök var 6:e månad. Soc.tanterna pratar med mig och med barnen i enrum. LSS-placeringarna funkar inte alls från den ena kommunen. Vet inte ens vem handläggaren är, skickade till fel namn, en som slutat, i 2 år. Från andra kommunen funkar det sisådär, men inga hembesök alls.
 
Stora killen soc kommer var 6e månad...möjligen något mail emellan.
Sedan har vi tre barn från samma plac komun o det soc har vi mycket kontakt med för vi har precis startat med umgänge för föräldrar till barn 2 o 3, o det är ganska rörigt så det blir nog varannan vecka kanske...
 
Vi har en jourplac. som övergick i fast placering, och eftersom det är ett LVU, hade vi täta besök första halvåret under utredningstiden. Nu kommer de en gång i halvåret, och pratar enskilt med både oss och barnet. Förutom det så har vi handledning var tredje månad, och så ringer de ibland och frågar hur vi har det. Samma soc. sekreterare hela tiden.
mvh sara
 
Varje månad första året om inte mer. Nu efter flera år kommer socialsekreterarna hit 5-6 gånger per år och vi har telefonkontakt betydligt oftare än så. När de kommer så pratar de alltid enskilt med barnen. De sköter det riktigt bra, vi har varit med om betydligt värre!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp