Enorma skillnader mellan kommunerna vad gäller arvode

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som förstår varför kommunerna betalar så extremt olika för samma åldersgrupp och ganska liknande situationer?Vi har tagit emot 3 spädisar på rad från 3 olika kommuner.Arvoden såg ut så här 9000kr,4300kr och 6300kr.Dessutom har jag två vänner som oxå tagit emot spädisar och de har 8200kr och 3900 kr.Vi pratar mer än dubbelt så mycket från ena kommunen till andra.

Nu när vår plac fått diagnos autism kanske man ska diskutera saken.Känns jobbigt eftersom de betalar 60 % av min lön då jag inte kan jobba så mycket.Man vill inte ta upp detta ämnet i första hand.

Någon annan som vågar diskutera TABUämnet så här.Behöver någon att jämföra med vad gäller barn under LLS.Vi har inte rätt till vårdbidrag eftersom vi inte är vårdnadshavare.Undrar oxå om vi inte borde få en bättre omkostnad än 3400 kr/mån då förstörelsen är stor både vad gäller leksaker,porslin,bita sönder kläder you name it...MVH/Stora familjen
 
Tyvärr så handlar det om att man måste vara en duktig förhandlare förutom att man skall vara så mycket annat som tex:
Kokerska
Tvätterska
Psykolog
Kurator
Lektant
Medlare
Chafför
Nattvakt
Slagpåse
Sagotant
Författare
Trollkarl då det gäller mat och ekonomi
Hotelvärdinna....... ( vad har alla dessa i månads lön tro?)
Ja lista kan göra lång och glöm inte att det gäller 24 timmar 7 dagar i vecka året runt.....
Själv är vi tuffa då det gäller ny placeringa. Inga under 9 800:- Det är kommuner som står i kö för att få platser så det gäller att värdera sig själv högt. Då det gäller skader och andra omkostander så får man tyvärr trycka på. Kul att du tog upp ämnet.
 
HÖGSTA

Vi har haft en mamma barnplacering som ändrades längs med tiden till barn ett tag och kontaktfamilj ett tag. Vi fick lägsta hela tiden i både omkostnad och arvode. NU tar vi inget om vi inte får högsta för det kostar enormt mycket att vara hemma så ja, nu blir det så på nästa då vi helt enkelt begärde det. Tycker det är uselt att en del kommuner inte ser till kommunförbundets riktlinjer. Extra arbete ska ge extra i arvode och omkostnad. Då vi har högsta arvode och högsta omkostnad på nästa som snart kommer så har vi också sagt att vi bekostar alla semestrar och speciella inköp med tiden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp