Ensamkommande i bredvidboende

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har aldrig tagit emot ensamkommande pga att vår dotter 16 år inte känner sig bekväm med att ha det inne i vårt hus. Nu håller vi på att bygga ett bredvidboende och har lite funderingar på att ta emot en eller två killar. Vi har handledning via vår org en gång i månaden och vi är de enda i vår grupp som har "vanliga" jour och famhemplaceringar de andra har ensamkommande. Vi sitter varje vecka och berättar om rymningar, stölder, fyllor osv och de andra kan inte förstå hur vi orkar och varför vi inte har ensamkommande som enligt alla dem är så lätt och roligt och att de är så duktiga artiga och klarar det mesta själva. När jag läser trådarna här så tycker jag inte att det låter likadant så min fråga är om någon här har haft ensamkommande i bredvidboende och hur det har fungerat?
Självklart förstår jag att alla är individer och att man inte kan bunta ihop dem till en grupp lika lite som man kan med andra men det brukar alltid finnas vissa gemensamma nämnare.
Tacksam för svar så vi får lite mer kött på benen :razz:
 
Har haft ensamkommande... och nääää vill inte ha fler muslimska killar, har haft både inne och i bredvidboende men näääää det är nog inte min grej helt enkelt, den sista kom hem pårökt och hög som ett hus.... han hamnade i ett förstärkt familjehem sen när jag sa upp honom (fast jag sa att ett HVB hem vore bättre) några veckor senare satt han häktad.....och tydligen blev det ett låst ställe sen.

Så jag hoppar dom i fortsättningen :smirk:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp