Epilepsi

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon här som har placerade barn med epilepsi? Vi har en sådan placering och jag tycker det är så jobbigt med den diagnosen så det skulle vara trevligt att höra hur andra har det.
 
Har haft Men det medicinerade och fungerade ganska bra. :angel: hade bara frånvaroattacker med Hallucinationer.

Hur drabbas er :angel: av epilepsin? Hur upplever ni det?
blir ni rädda? oroliga? trötta?
 
H fick det för ca 9 mån och innan vi fick medicin och ibörjan av medicineringen kom det ca 20 kramper på ett dygn, korta men många (ryckningar i hela kroppen). Har inte hittat rätt medicin om det nu någonsin blir det. Skärrad blir jag o trött. Tankarna att kommer det en kramp nu eller inte finns där nästan hela tiden. Otroligt tröttsamt, försöker att inte tänka så för jag vet att det inte är bra men det är inte lätt.
 
Har en placering med epilepsi och oron finns ständigt där , trotsa att vi nu funnit fungerande mediciner. Men vi vuxnamåste altid förebygga så att barnet inte blir för trött, att det inte blir för många intryck osv. Tror att barnet har anfall relativt ofta, men små och inte de större varianteran som det var inledningsvis- PM: a mig gärna om du vill veta mer hur det är!!!!!
 
Epilepsi kan verkligen vara olika, vårt äldsta barn fick sitt första anfall i lågstadiet och lagomt till körkort kunde man sätta ut medecinen och är sedan dess frisk. Det andra barnet hade också nått liknande och det var tuffare men även det gick över.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp