Era intressen (och hobbies) förutom barnen??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, som rubriken säger, vad har ni för andra intressen och hobbies förutom familjen?

Själv älskar jag att handarbeta, jag har massor av djur bl.a. hästar/får/ko/höns/hundar/katter osv och bin. Jag hyser en stor passion för gammalt linne och andra gamla vackra textilier (har samlat i många år) och så odlar jag lite till husbehov.

Var hämtar ni andra krafter och avkoppling?
 
Ja du...

Jag tycker om att vara ute med båten och leva sjöliv, så avkopplande och rogivande! Vi brukar semestra i Stockholms skärgård 2-3 veckor beroende på väder.

Auktioner är väldigt kul att gå på, hitta något gammalt fynd...

En o annan tjejkväll med lite god mat och ett glas rött :wink:

Men någon hobbies vet jag inte, det blir nog båten!...och påta i trädgården och baka, resa!
Längtar till nästa vecka, då det är dags för sjösättning o premiär helg i båten med traditionellt valborgsfirande :wink:

Vad gör ni andra?

trevlig helg från C
 
mina intressen är i första hand att läsa en trevlig bok, gillar inte skräck utan mer historisk romantik.... :wink:

vi har husvagn och där kan man ju andas ganska bra när man är ute i friska luften, sen gillar vi att resa, prata med vänner på nätet eller irl

periodvis gillar jag att brodera små enkla saker.

mitt senaste projekt är att göra iordning i trädgården med ordentliga gungor med rutchkana och sandlådan.
 
mammac sa:
Ja du...

Auktioner är väldigt kul att gå på, hitta något gammalt fynd...
Ja, glömde nämna min "passion" för att gå på loppisar och antikaffärer och "lador" och leta fynd. Ett favoritställe ligger i Moheda, Småland, ca 20 mils resa enkel väg. Dit "flyr" vi nångång ibland när vi har tillsyn till våra :angel: :angel: :angel: och behöver rensa skallen. maken gillar väl inte loppisar precis men han gillar att köra och gärna långt :claphappy:
 
Mina intresse är aktioner och gamla ting. Gillar att resa och se nya platser. Maken är konstnär och har det både som hobby och försörjnings sätt.
Glömde ju att jag har även intresse att shoppa och göra fynd till hemmet.
 
Vilken "tur" för maken då som bara har ca 20 MINUTER till Moheda ;)...............
Jag skriver maken, för jag har inte riktigt samma utbyte av att åka dit.
"Någon" måste ju se till barnen................. :angel :wink:
 
Intressen och hobby för mig är mina hundar :claphappy:
Hundarna hjälper även alla barn/tonåringar på ett helt otroligt vis......(här kan vi snacka om terapihundar på hög nivå)
Att som tuffaste 15-åringen i världen faktiskt kunna sitta med en hund i knät eller ligga på golvet med en gosig valp och gosa är urmysigt att se :banan:
Även sommarstugan där vi tillbringar varje sommar är ett stort intresse, där hämtar vi krafter.....

honey du skriver 20 minuter till Moheda....... där i närheten har vi vår sommarstuga :D
:banan:
 
Hoppla................
Då är det bara frågan åt vilket håll?
Och vilket hus...........

Det gula i skogskanten eller det röda på åkern :wink: :claphappy: :rollhappy:
 
Hej!

Jag gillar att läsa. Det ska vara mycket romantik, men även kriminalromaner går bra.
Tillsammans med min nu stora familj åker jag också gärna på semester. Favoritplatsen är Makadi i Egypten.
Ett annat stort intresse är shopping, fast det går lika bra med fönstershopping.
Vänner är väldigt viktigt, de försöker vi träffa så ofta vi kan och orkar.

Många helgkramar Tre
 
Hej!

Jag älskar att baka och laga mat, pyssla i trädgården, läsa romaner och självbiografier, gå på loppis och sen fixa till möbelfynden med lite färg, sy korsstygn, meditera. Vi har nyligen flyttat riktigt ut på landet och här får jag all den energi jag behöver för att hämta mina krafter. Sitter gärna på en stubbe eller sten och tar en kopp kaffe och lyssnar på fåglarna...

Ann
 
honey sa:
Hoppla................
Då är det bara frågan åt vilket håll?
Och vilket hus...........

Det gula i skogskanten eller det röda på åkern :wink: :claphappy: :rollhappy:

Hm... ser nu att det stod Moheda i Småland...... Då är det inte samma, vi har ett Mohed en bit uppåt också :oops:
:rollhappy:
 
Häst o hund ,husbilen o resor både utomlans o till fjälls.
Loppisar o aktioner mässor o böcker..
Min man tävlar i rallysport så mycket i skogen blir det....
Våra stora killar går i pappas fotspår så meck kvällar är vanligt men då är Tv ledig :D
Så ser det ut för oss. Man undrar hur vi hinner när man läser detta, Vi har 7 Barn.

Kram till er alla :claphappy:
 
Det här är en rolig tråd :claphappy:

Övervägande verkar det som de flesta har intresse av att gå på loppis/auktioner för att hitta just DEN saken :D

Kom igen NI ANDRA också och skriv...

Trevlig Valborgshelg till er alla!
C
 
Ja jag tycker det är skönt att bara få vara och kanske ligga slängd
framför tvn eller sitta i solen. När man inte är ute och går med
hunden eller håller kurser. Egentligen älskar jag att läsa deckare m fl.
Ibland är vi på resande fot, med eller utan barn. :banan: :banan: :banan:

/Lilla ja
 
Loppisar verkar vara den röda tråden.....

Mina intressen brukar variera, periodvis är det mkt loppis. Gillar även att läsa, gärna deckare, självbiografier.

Bio, trädgården, mina hönor och så balkongen.....Tv....då krimserier som CSI, Criminal minds mm mm. Har en inspelningsbar dekoder, så jag bandar och tittar tidigt på morgonen när alla sover och bara jag och tuppen är vakna....

Husvagn har även vi.....Blir Tysklandsresa i år.

Mafia wars på Facebook är ganska kul och så prata med mina vänner IRL och på nätet.

Ja...det var det hele.....jo...såklart.....musik...älskar musik....måste ha musik....ett glas vin eller två brukar slinka ner också.....
 
Jag gillar också att resa, helst till Brittiska öarna, där trivs jag. Engelsmän och skottar, de är så gästvänliga och det är ju ingen nackdel att man förstår och kan prata engelska.
I år bär det av till Skottland, men inte förrän till sensommaren. En bussresa är bokad för mig och maken och avlösare till alla :angel: :angel: :angel: är inbokade de med.
Det är nog den enda gången vi kan släppa jobbet på riktigt och en fråga om "överlevnad" för oss bägge, utan den årliga bussresan blev vi nog tokiga :bounce:

Resten av året får det räcka med dagsresor när vi har våra lediga söndagar, och som sagt, gärna till nån avlägset belägen loppis/antikmarknad :claphappy:
 
Hej Allihopa!
Hoppas ni haft en skön kristi flygare helg!

Jag måste få uppdatera mina intresen....

Jag har varit på smyckeskurs idag, gjorde ett enkelt armband av vackra pärlor och när jag kom hem kom jag på massor av idéer :idea: som jag hade kunnat gjort med halsband, kan ju häkta dit vad som helst, variera hur mkt som helst....

Tålamod måste man ha, men det har väl de flesta av oss som är vana att vänta på soc :rollhappy:
Nu va jag stygg :oops:

Smakar mera, mycket mera! :banan:
Prova!

MVH /C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp