Erfarenhet av SkolFam?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Vi fick lite information om det i våras, är tänkt att vår :angel: också ska in i det, Det var en man med på ett möte som pratade sig varm om detta. På honom lät det som om det bara var fördelar, och förhoppningsvis borde det väl vara det Ju mer stöd och hjälp "våra"barn kan få desto bättre.

Hoppas jag får ännu mer information innan det är dags, än är vår plac för liten. Så jag hoppas du får många och bra svar. :D

/Ester
 
Hej!
Har inte sett detta inlägg förrän nu men jag kan ju dela med mig i alla fall.
Vi har 2 st som regelbundet träffar Skolfam och det som hänt hittills är bara det att vi träffar repr. från Skolfam 2 ggr. per år och de lyssnar på oss/barnen och lärare och sedan kommer med råd till oss hur vi kan gå tillväga med förbättringar eller vad vi bör tänka på. Ingen praktisk hjälp varken till oss eller skolan så hur stor vitsen är med det vet jag inte. Jag kan inte i nuläget se någon effekt av det. Kanske om barnen har stora svårigheter vilket inte våra har.
 
Hej
Nu när vi haft Skolfam ett tag så har jag bara positivt att säga. Ja vår lille kille har en hel del problematik och det har vi äntligen genom SkolFam kommit vidare i skolan med. Skolan har inte riktigt velat se och förringade en hel del. En oerhört bra psykolog och pedagog kontakt .
Just att det är kontinuitet i det hela gör att skolan inte kan "gömma" eller förringa vissa delar längre.
Så har ni möjlighet att få SkolFam, ta den möjligehten det är för oss guld värt! Man har ett riktigt bra team bakom sig vid diskussioner med skolan om t.ex resurser
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp