Ersättning för jour?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en liten undran;

Vad är "vanlig" ersättning för en jorplacerad tonåring(13 år)? Inte kontrakterad jourhem.
Det är en skyddad placering,lvu.Tonåringen har inga "egna probblem",mera än att h*n mår dårligt av det inträffade.
Nån som vet vad det brukar ligga på?
 
Jag tar som lägst 16 000 i arvode och högsta omkostnaden, d.v.s dryga 6000
Då är jag löshäst till oika kommuner.
 
fialotta sa:
Trixen sa:
Jag tar som lägst 16 000 i arvode och högsta omkostnaden, d.v.s dryga 6000
Då är jag löshäst till oika kommuner.
Vår komun vil ge oss ca.7000 i arvode,och ca.4500 i omkostnader för ungdomen.

Då skulle jag fråga om dom själva jobbar för den summan 24 timmar om dygnet!
Summan 7000 dom vill ge dig ska du dessutom betala skatt på, du får ingen tjänstepension du har inga försäkringar som arbetsgivaren betalar för dig,
4.500 i omkostnad täcker INTE vad en tonåring kostar se min tråd högre upp om "omkostnadsersättning"
Du hittar en länk där till konsumentverkets uträkning för vad barn/tonåringar kostar.

Jag tycker du ska vara hård, ge ett motbud (dom lär inte hitta så många som jobbar för den summan mitt i sommarn) åtminstone högsta SKL´s rekomendationer som är drygt 11 000 i arvode och drygt 6000 i omkostnad annars tycker jag du ska tacka nej.

Berätta hur det går......
Lycka till med förhandlingarna :banan:
 
fialotta sa:
Har en liten undran;

Vad är "vanlig" ersättning för en jorplacerad tonåring(13 år)? Inte kontrakterad jourhem.
Det är en skyddad placering,lvu.Tonåringen har inga "egna probblem",mera än att h*n mår dårligt av det inträffade.
Nån som vet vad det brukar ligga på?
Den lägsta ersättningen ligger väl på 6.800 kr för en familjehemsplacerad tonåring. Som jour får du lönebortfall hoppas jag eftersom man ska vara hemma o ett arvode mellan 11.000- 16.000 kr. Lycka till! :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp