Ersättning från olika ställen och hur man väljer...

Vet inte hur man ska förklara detta så att det inte låter som att man enbart jagar pengar...men...nu va de ju så att det hela drogs igång så blev jag kontaktad av en konsulentstödd verksamhet...nu i går ringde ytterligare ett ställe som vill träffa mig...så långt så väl...

Idag ringer tredje stället...men då blir jag lite tveksam...detta var en nystartad grupp som enbart jobbar mot närliggande kommuner...alltså ersättning enligt kommunens normer....då blir jag lite fundersam...det skiljer rätt bra och hade i min notering på min sida att jag helst önskade enbart kontakt från företag så att säga...jo jag vet sa hon men jag ville ändå ringa och kolla för du verkade så intressant...ok jovisst fråga får man gärna göra....men men...

Jag tror jag vill avvakta lite sa jag...helt ok sa hon för vi har en helt annan ersättning....gick sen in och kollade lite på deras annonser...och då läser jag...Vi vill inte ha kontakt med någon som är ansluten till något konsulentstödd verksamhet...nähä...och då ringer ni mig därför att???...

Vet inte om jag gjorde rätt när jag sa att jag avstår just nu...men de kändes nästan som att kom till oss så du kommer bort från "företag"...men ok du får klart mindre betalt men bara du slipper dem...kändes en aning fel...

Vet inte hur ni hade känt om ni hade själva skrivit enbart "företag" och sen blir kontaktat av kommunernas grupp som inte vill ha nått att göra med de som är anslutna till "företag"...lite moment 22 ...eller???

Hur hade ni känt att läsa en sån grej efter att ha blivit kontaktade trots att ni skrivit en hel annan sak på vem som skulle kontakta..
 
De menar så vitt jag förstår inte att du är svartlistad bara för att du är utredd av ett företag med, utan snarare att de annonserar efter privatpersoner (billigare/enklare uppdrag?) i det enskilda fallet och att de inte är beredda att betala vad det kostar att anlita någon via ett konsulentstött företag.
 
Nja de hade väl kanske inte direkt nått fall vad jag vet...jag frågade om hon hade läst min annons..jo jag vet sa hon du hade skrivit enbart företag...bara de att då är ju frågan..om de själva helst inte vill bli kontaktade av någon som går genom företag...hehe varför kan man då undra kontaktar de själva någon som listat att man bara vill ha kontakt med företag...men visst...vi får se vad som händer och sker...sen va de ett annat de har ringt två gånger...sagt att hon ska ringa...väntade första kvällen...hon hörde inte av sig...sa sen när hon ringde att hon kunde inte ladda mobilen....sen bestämde vi att hon skulle ringa eftermiddagen därpå då jag va på möte för andra gången när hon ringde...men antar att de sen inte va så intressant för hon hörde aldrig av sig överhuvudtaget...ändå sa jag att jag är hemma hela eftermiddagen och kvällen...och inte ett pip...nåja..återstår att se om hon kommer ihåg att hon skulle ringa...
 
Jag hade nog inte tyckt något speciellt om det. Vill inte riktigt tänka på varför folk gör som de gör när jag inte behöver det, och ska jag inte samarbeta med dem så kvittar det att de ringde.
 
Ja alla är vi väl olika är väl bara vad jag kan konstatera.. men nu vet i sjutton vad som händer.. min chef är helt plötsligt skitsur och säger att ska du va familjehem så får du bestämma dig.. antingen jobbar du här eller så säger du upp dig och är familjehem.. man kan inte ha båda!

Så nu vet i sjutton..
 
Tillbaka
Topp