ersättning omplacering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Är helt ny på detta området. Vi fick en förfrågan från soc om att ta 2 :angel: på en akut tillfällig omplacering. Nu är skruttarna här och vi har pratat med soc om ersättning. De vill ge lägsta dvs 5200:- per barn. Eftersom vi har flera biobarn oxå måste jag gå ner i arbetstid känner jag men då kommer jag ju att förlora mycket pengar på detta. Hur ska jag göra? Ska jag va tuffare gentemot soc? Och vad kan jag isåfall begära?

Du ska så klart om du har möjlighet gå ner till halvtid och begära lönebortfall + arvode.......
Nu får dom snåla kommunerna ge sig....jag blir galen på dom :evil:

Ja, det är ju inte konstigt att det är svårt att få tag i familjehem med tanke på den ersättningen :littlesad Jag fick iallafall förhandlat fram att jag är hemma med barna med 80% av min vanliga lön.

Det var taskigt av dom tycker jag att ge dig 80%... Du ska full ersättning för förlorad arbetsinkomst + att du ska räkna med semestertillägget..
Hoppas verkligen att de tänker om.. du ska absolut inte förlora på att gå hemma.. tänk på att din tjänstepension påverkas av detta med din sänkta lön under tiden du går hemma.

Jag tänkte inte jobba mer än 80% på jobbet och det berättade jag förstås för soc :smirk: Men man får väl inte lönebortfall PLUS arvode??

jo det är klart att du ska ha båda delarna...

jag går hemma med en bebis just nu ... lönebortfall för hela min lön med semestertillägget + ett arvode..
Så självklart ska du ha båda delarna... arvodet är för att du tar hand om barnen....inte ska du "jobba" gratis :wink:

När ni får lönebortfall + semestertillägg, får ni automatiskt pension på dessa pengarna? Annars tänkte jag att ett pensionstillägg också borde göras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp