Ersättning vid diagnos..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har en undran om höjning av ersättning, efter att ha fått "diagnos" på våran placering, drygt 2.5 år, uppväxtplacering. Vi tog uppdraget under "normala" förhållanden utan misstanke om funktionshinder osv. Vi har idag högsta omkostnad och arvode på mellannivån enligt kommunrek.
Tillvaron har helt förändrats och vårat jobb är redan enormt och det kommer att krävas mycket arbete, resurs på dagis, specialskola ev. osv. och alla andra besök på BUP, logoped osv.
Vad tycker ni att vi ska kräva i arvodeshöjning?
Vad har ni som har barn med något funktionshinder i ersättning?

Vi älskar detta barn lika mycket som våra bio. men det är mycket arbete kring barnet och anser att höjning är självklart.
Jag kommer heller aldrig att kunna återgå att jobba heltid (idag hemma heltid) så hela ens jobbsituation för framtiden förändras.
Tyvärr som familjehem kan vi heller inte söka Vårdbidrag och eftersom vi skulle vara berättigade till 3/4 el. hel enligt neuroläkaren så är det mycket som vi förlorar.
Berätta gärna hur ni har det. Tips tack..
 
Om din läkare säger vårdnadsbidrag med 3/4 delar så tycker jag att det är det ni bör kräva extra av kommunen......(Be läkaren om ett intyg att ge till soss)
Dessutom så blir ett litet handikappat barn inte lättare...... så avlastningsfamilj är något som ni också borde kräva för att orka.... kanske många år framåt.
Lycka till.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp