Ersättning vid jourhem

Hej vi har bestämt oss för att bli jourhem och ser framemot detta uppdrag, men nu har vi fått kalla fötter!! Arvodet ska det inkl omkostnadsersättningen?
Hoppas få reda på vad som gäller
 
Hej!
Om du kollar här under fliken ekonomi på forumet så har familjehemmet.se länkat till de ekonomiska förutsättningarna för jourhem.
Du har ett beskattningsbart arvode och utöver det tillkommer omkostn.ers. Stårdina platser tomma så är omkostn endast en mindre del.
 
Hej!
I den kommunen jag har arbetat för (om du är kontrakterad) får du en arvodesdel som betalas ut en gång i månaden även om ni står tomma, omkostnaden betalas ut i samband med att ni får ett uppdrag. Var det svar på frågan?
 
Kan vi begära ersättning för två rum som står tomma?
Nästa vecka ska vi ha ett möte och jag tänkte begära 5 veckors semester och 1500 per rum och 259:- dygnet när vi har någon placerad. Sen tillkommer arvode så klart. Nu hoppas jag inte att någon tycker vi är giriga! Jag har alltid haft ett välbetalt arbete med 7 veckors semester, så varför vi gör detta är att vi vill hjälpa till, att få hjälpa någon är högt prioterat, men tycker ni att mina krav är rimliga.?
Tänker som så, det är nu vi kan ställa krav och inte sen vi skrivit på.
 
Tillbaka
Topp