Ersättning

Det där är tyvärr vanligt.............
Vi har pga kommunal socialtjänstemän som agerar enligt ovan, valt att jobba med organisationer.

Så länge sånt här pågår kommer kommuner ha jättesvårt att få tag på familjehem.
Det finns fler bra familjehems organisationer jämfört med bra kommuner att jobba åt.

Antingen jobbar man för bra villkor eller så hjälper man till inom nåt annat område.
Belöna aldrig såna här kommuner och deras tjänstemäns beteende, genom att gå med på deras usla villkor.

Vi skulle aldrig komma på tanken att belöna dåligt beteende hos våra placerade barn.

Om vi alla hjälps åt för bättre villkor kommer det att gynna våra behövande barn.
 
Ja, jag tycker alla skulle ställa krav på kommuner och social. Fattar de hur mycket jobb det är? Dessutom dygnet runt. Ställer alla krav så kanske det blir ändringar. Jag tror inte många handläggare skulle ta emot ett barn i sitt hem till de ersättningar de föreslår, samtidigt som de sköter sitt jobb på kontoret. Vilka organisationer arbetar ni med Bevakare? Funderar på att gå den vägen i stället. Jag förklarade för denna handläggaren att går man genom organisation kan man få både lönebortfall och arvode. Men det lyssnade hon inte på.
 
Tillbaka
Topp