ersättningsnivå-organisation

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, vi hade möte med organisation igår, och de vill ha oss som jourhem, dock tycker vi ersättningen verkar låg, arvode.538kr per dag och 190 kr om omkostnad per dag. Några av er har haft helt andra arvoden och omkostnader, mellan 750-900kr.

Vi sa att vi även kan vara intresserade av en familjehemsplacering, dock glömde vi fråga vad det gav i ersättning, jämförelsevis mot jourhem som vi disskuterade.
/M
 
det beror ju givetvis på placeringen? gör du det för pengarna?
eller varför skulle 16.000 kr vara för lite i arvode??
 
självklart gör vi inte det för pengarna, vi är redan familjehem sedan några år. Däremot kan man undra varför jobba för en org. som ger så pass mycket mindre än de andra i arvode, det är stor skillnad.
Vi har ansökt till denna org. för att vi vill hjälpa fler barn, inte tjäna pengar, då tjänar jag mer på mitt ordinarie jobb som jag är tjänstledig från. Detta arvode gällde per placering som jourhem.
/M
 
men krävdes det att ni skulle vara "hemma" då? då bör du ju få för inkomstbortfallet.
att vi väljer org är fö att få vägledning och trygghet inte mer pengar .
menar du att man skulle välja org för att få mer pengar??
 
Ursäkta, men du är ute på fel spår, jag berättade just att vi inte gör det för pengarna. Min fråga kanske var otydlig från början men jag ifrågasatte skillnaderna emellan olika organisationer. Jag tror ingen här inne på forumet gör det för pengarna, det är så mycket jobb och att jobba för organisation innebär oftast att få placeringarna som inte socialen kunnat placera ut, iallfall i detta fall. Det enda jag ifrågasatte var att då är det väl bättre att göra "samma" jobb för en annan organisation.
Förstå mig rätt denna gång, jag kanske utrycker mig otydligt. jag tror vi alla här inne vet hur mycket jobb och engagemang det krävs.
Hos denna org. så kräver i stort sig alla placeringar att en är hemma, pga. av att det inte är "lätta" placeringar.
Vi har valt att kontakta organisation av samma anledning som ni, för att få handledning, stöd dygnet runt, utbildning.
 
Det e attendo som har den ersättning.....men om du vill ha mer PENGAR för att det verkar så, kan du också vara jourhem mot stlm stad där de betalar 616 (runt 18 000----) + omkostnad + alla extra. Barnen är i ålder 0-12år.
Detta är en nystartad verksamhet, och soc där e jätte trevligt
 
master sa:
Ursäkta, men du är ute på fel spår, jag berättade just att vi inte gör det för pengarna. Min fråga kanske var otydlig från början men jag ifrågasatte skillnaderna emellan olika organisationer. Jag tror ingen här inne på forumet gör det för pengarna, det är så mycket jobb och att jobba för organisation innebär oftast att få placeringarna som inte socialen kunnat placera ut, iallfall i detta fall. Det enda jag ifrågasatte var att då är det väl bättre att göra "samma" jobb för en annan organisation.
Förstå mig rätt denna gång, jag kanske utrycker mig otydligt. jag tror vi alla här inne vet hur mycket jobb och engagemang det krävs.
Hos denna org. så kräver i stort sig alla placeringar att en är hemma, pga. av att det inte är "lätta" placeringar.
Vi har valt att kontakta organisation av samma anledning som ni, för att få handledning, stöd dygnet runt, utbildning.

jag tolkade det som att du menade "varför skall man välja org istl för kommun" men nu förstår jag.

ja, det är ju så att det skiljer sig. kanske denna org gör mer jobb och är till större hjälp för er och/eller har "lättare" placeringar.
men om det rävs att ni avstår från vanligt arbete så ska ni ju få ersättning för det.
 
Jag jobbar för mer än en organisation och tycker att det är tryggare både ekonomiskt och rent psykiskt...man riskerar aldrig att vara utan hjälp och stöd..o dygnet runt kan man höra av sig om det är ngt...
Handledning varje vecka för varje barn..helt suveränt... familjehemsutbildningar en gång i månaden...de pengar de får in läggs verkligen tillbaka på oss familjehem och man ska alltid tänka att har de inte oss..har de ingen firma...

Sen är det skillnad om man bara jobbar med familjehem eller har ett "vanligt" arbete också... jag och min man jobbar heltid med våra placeringar..för som du sa så är det de barn och ungdomar som kommunerna inte hittar några hem till och de är oftast mer krävande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp