Ett bra jobb!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag sa biomamman till mig att hon är så Glad för att vi gör ett fantastiskt jobb!
Roligt att höra även från bios det rä storsinnt att kunna säga så när hon själv blivit av med sina barn!
Tänk vad bra samarbete är viktigt och vad det ger förtroende för varandra.
Biopappan uppmärksammar också barnet genom att spegla barnet med att säga - Vad roligt att du fått en sådan fin cykel m.m
Fastän det kanske svider i hjärtat att de aldrig själv gett något sådant.
Allt är inte positivt men även biosar är människor med bra och dåliga sidor. Man får försöka se de ur olika synvinklar och vara glad åt det som faktiskt är positivt! :banan:
 
Blir så glad när jag hör sånt(och liiiiite avis :wink: )
Bra jobbat :claphappy:
 
TwighlightCat sa:
Blir så glad när jag hör sånt(och liiiiite avis :wink: )
Bra jobbat :claphappy:

Tack! Visst blir man glad och jag försöker var storsint mot dom när dom umgås med vårt barn. Så att dom känner att dom är betydelsefulla.
Tänker mycket på att bara finnas till för barnet i bakgrunden många gånger så att barnet känner stöd av att jag är där men att mamma o pappa får hjälpa till med det som vore naturligt att dom gör om jag inte vart med. Små enkla saker som hjälpa till med kläder osv.
Och så försöker jag se till att dom får göra något tillsammans när dom träffas där man samabetar typ baka , laga mat, spela spel osv så att utbytet blir lika bra för dom alla.
Och att man faktiskt umgås och inte bara sitter still och tittar på när barnet gör något.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp