Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sanna sa:Om det nu skulle bli en lvu- är det då bara för ett halvår i taget?
dvs om 6 mån om mamman bättrat sig så tas lvu bort?
Sanna sa:Men, om hon nu får för sig att detta blev ju lite tokigt....och får för sig att hon vill samtycka till vården...är det bara för henne att skriva under pappret och allt är tillbaka på sol-nivå igen?
dvs samma jobbiga sits igen?
Sanna sa:Turbulent tid bakom oss, hoppas den är över.
Nu fick vi iaf ett LVU.
(mamman vägrade samtycka till vården, dvs skriva under pappret...) för att hennes advokat hade sagt det....han ville driva det till lvu så att dom sedan skulle kunna kräva tillbaka barnet?! ja fråga mig inte hur dom tänkte där....
Ett lvu är just nu preciiis vad vi behövde, inget mera tjaffs och styrande från bio's sida. som jag (och soc) tycker verkar mer intresserad av att styra alla än att träfffa barnet....
Tyvärr kan ju bio styra och ställa fast det är ett LVU- de är fortfarande vårdnadshavare
Jobbigt för er alla :?Sanna sa:Länge sen sist jag skrev sist ser jag... Och mkt har hänt... Dom överklagade lvu och vann. Allt är tillbaka på sol och soc gjorde inget...
Efter det begärde mamman umgänge 1 ggr v istället för varannan som det var före (vilket hon nästan aldrig kom på...) hon har faktiskt kommit på alla umgängen i 2 mån ca och. Sköter sig bättre.
Meeen, det är mkt för det placerade barnet just nu.. Dagisstart, (med väldigt mkt praktikanter, nya främlingar ofta...) ingen är hemma med barnet hela dagarna längre och umgängen på tok för tätt...
Hon reagerar efter Umgängerna genom Att gnälla och klänga. Sen har hon nu åter igen börjat bete sig "gränslöst" dvs hoppar bums i famn på främlingar som hälsar på... Jag har tagit upp detta med soc men hon är bara nonchig och sa "ja ibland är det så att so familjehem måste man se barn fara illa..." eh va? Var det inte BARNET i centrum?
Nu till det jag undrar över... Om det har gått 3 år och vårdnadsöverflytt borde ligga Runt knuten men mamman sköter sig bra, kan dom då skjuta på det???