Extra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är ny här & även ny som kontaktfamilj. Vi har vår första :angel: ,som ska vara hos oss 2 helger i månaden,MEN komunen vi har :angel: genom ser gärna att vi har :angel: så många helger/lov som vi bara vill!! Min fråga är. om man gör ngt lite extra ngn helg/lov som kostar lite mera, kanske både i inträde,bilresa o.s.v.. ska man begära att komunen ska betala det :? Vi tänkte göra en del resor i sommar typ High Chaparall, A.Lindgrenbyn och lite sånt.Det är sådant som vi gjort med våra egna barn(de är vuxna och utflugna nu), så vi gör ju det isf för våran :angel: skull. Usch det låter kanske "sniket" :oops: , men jag hoppas ni förstår!!
 
Ta upp det med kommunen! Se det inte som ett krav utan som en fråga.

Vi är familjehem och jag har lönebortfallskompensation på deltid. Jag kände mig as-sniken när jag bad om den. Men jag frågade helt enkelt: "Hur tänker ni... pga anledningar x, y och z så kan vi inte jobba heltid båda två. Det gjorde vi ju innan placeringen kom. Ska inte vi få kompensation då, eller hur ska man betrakta det?"

Soc är vana vid allt :) och frågan om semesterplaner har de definitivt varit med om förr! Ställ det som en fråga och så får du ett svar. Blir svaret blankt nej så är det snarare politikerna i den placerande kommunen som är snikna, inte du!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp