Får det gå till så här....

Hej!
Undrar hur ni andra har "jobbat hem" era familjehemsbarn.
Vi fick ett samtal från soc igår em. Soc tanten sa att vår placering ska flytta hem för gott den 27 jan!!
Fick höra runt nyår att hen skulle börja jobbas hem och att det skulle göras upp en plan för det. Är det här planen?

Är det alltid så här?
Vi är helt chockade och vårt biobarn som är som ett syskon till hen blev jätteledsen. Vi kommer bara ha hen här idag och imorgon sedan på ons-Tors nästa vecka. Fredag blir det hemflyttning
 
Ja tydligen. För mig har ni fått lång tid på er. Mina barn har flyttat inom några timmar. Har haft sex barn här och alla har jag fått packa ihop fort. Så galet det är i vårt land än i dag.
 
Vi fick lång tid på oss, fick veta runt fyra mån innan, var tänkt ca tre månader men vi tvingade mer eller mindre igenom en upptrappning av umgänge och åtminstone delvis övergång till bio.
 
Hur gammal är er placering?
Går det att förklara för henne så det blir förståeligt?
Ibland är det värre för oss än placeringen.......

Vi har haft hemgång med allt från tre dagar (en 3åring som inte förstod och var störtledsen när hennes tvingades in i en bil av bio och soc) till tre månader (syskonpar som inte tilläts landa av bio och bara varit gäster 2,5 år) där alla var lika glada över hemflytten.
 
Tillbaka
Topp