Får man gå på akassa om man är kontaktfamilj?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi jag och min man funderar på att bli kontaktfamilj och har anmält oss intresserade av det.
Vi gör det inte för pengarna utan för att vi vill hjälpa och tycker att kontaktfamiljer är ett bra sätt att vara det. Jag har tidigare varit kontaktperson och även avlösare.

Jag blev varslad i år och går nu på akassa. Får man ta ett kontaktfamiljsuppdrag även om man går på akassa?
Eller räknas det då som man inte får akassa för de dagarna? Hur fungerar det?
//Elwo
 
Jag har varit kontaktfamilj samtidigt som jag gick på a-kassa, handläggaren sa att det jämställdes med ideellt arbete. För säkerhets skull la vi i alla fall över arvodet på min dåvarande man.

/Hettiva
 
Så länge du kan stå till arbetsmarknadens förfogande samtidigt bordet det väl inte vara några problem?
Mest korrekt svar tror jag du får om du ställer frågan direkt till ditt fack eller a-kassan.
 
Tack för era svar.
Vi ska ha möte den 20e med handläggare för en 3 timmars intervju. Jag hoppas det går bra. Jag undrar vad vi ska prata om i 3! timmar.
:idea:
 
Elwo - Kälvesten brukar ta runt 3 timmar. Det är kanske den ni ska göra? Det är ett utrednings/intervjumaterial som används när man utreder familjehem. Det finns även andra varianter på densamma.

Lycka till!

Anne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp