Får ni semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.
Hur har ni andra det med semester i sommar.
Behöver ni ha umgängen och samtal med föräldrar på er semester.

Det ska vi ha lika som övriga året och det känns inte bra. Något spontant går ju då inte dra i väg på som man skulle vilja efter väderet.
 
Egentligen vill soc. ge oss lite andrum (tror jag) men när det är lvu och hela tiden hemtagningsbegäran så måste vi följa besluten.
Tänk om vi familjehem fick komma till tals. Ja då skulle dom kanske få lite förståelse.

Allt är så galet, känner mig så less. Umgängena på vår semester var ingen dialog utan bara -Jag ringer för att tala om vilka dagar det är!
Hade ju uppskattat om det var en dialog -tror ni detta funkar?

Har inte fått veta hur många procent jag ska jobba efter semestern. Fick till svar -Det är ju gott om tid! Min sekreterare har gått på semester är tillbaka om en månad. Jag skrev i april att min arbetsgivare måste få veta. Är så respektlöst. Den dan dom ber mig jobba 100 säger jag upp mig den saken är säker.
Det här tär mer än det ger.
Nej efter semestern är det nya tag. Nu har jag mesat färdigt.
 
Umgängen har alltid varit spikade i god tid före semestern.
Om det behövts p g a våra planer har det t o m justerats.
Telefonkontakt har inte förekommit, är vi på semester så är vi!
Har t o m stängt av mobilen och bara varit kontaktbar via sonens mobil som nära och kära haft numret till.
Även vi familjer behöver lite ledighet!
 
Woodyobuzz- exakt som här!! Vet att det är umgänge nästa v men sen har jag ej fått ngt besked.. O ang jobbet - familjehemssekreteraren har jag försökt få ngt svar ifrån . Min arbetsgivare väntar på att få veta hur många % jag ska jobba i höst.... Tröstlöst o ledsamt när det känns som att de skiter i en...
 
Fast man kan många ggr tala om!

Alltså säga till att vi har detta inplanerat dessa veckor, umgänge kan vi ha på någon av dessa tider. Vi kan ringa ngn av dessa tillfällen. Inte bara vara sitting ducks! Vi är fler i familjen och allt kretsar inte kring placeringen.

Jag förstår att i vissa fall går det inte men jag tror det funkar fler ggr än man tror. Speciellt om soc är lite flata och inte ger besked, gör det själv då. Man kan inte sitta och vänta på att ett umgänge ska ske ngn gång vecka si. Man har ett liv att leva. Det är oerhört respektlöst. Är man rak men inte otrevlig och har grund för det man säger brukar respekten öka. Om soc blir sura och vill säga upp plac då så är de inga man vill jobba för iaf. Kommer fortsätta vara problem i framtiden och man behöver veta var man har soc, att det verkligen är ett trehövdat föräldraskap som BBIC säger.
 
Jo men det är inte alltid soc som bestämmer I vårt fall är det förvaltningsrätten som bestämt Varken vi eller soc kan ändra på besluten Förvaltningrätten bryr sig inte om våra semesterplaner Och jag vill kunna vara spontan efter väder och humör på min semester Inte måsta visa upp saker jag bokat in Men jag lär mig Och här är det lokal som ska bokas två från soc som ska delta och ett tilll familjehem Så jag har inte mycket att komma med Än har det gått bra
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp