Födelsedagspresent till barn med adhd/autism

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vill så gärna ge vårt troll som fyller 9 år nästa helg en snickarbänk men får inse att det inte fungerar:(
H*n har adhd med autistiska inslag och i perioder väldigt...hmmm hur ska jag uttrycka mig, h*n pillrar,tar,förstör,vrång,låser sig,luras,manipulerar mm.
Jag är rädd att h*n gör sig illa och att i såfall måste vi vara med hela tiden h*n ska snickra och även låsa in verktygen.

H*n är så duktig på att bygga saker, lego och annat och har en väldigt härlig fantasi och det vill vi ju självklart hjälpa h*n att utveckla!

Har ni nåt tips?

Själv är jag lite snurrig då vi just nu är i en lite vimsig period då vi ska flytta, jag ska läggas in på sjukhus för operation och min syster har återfått cancer så jag tar tacksamt emot lite tips:)
 
Hej , oj hoppas allt lugnar ner sig så småningom . Synd att det inte kommer att fungera med snickarbänk, har ni något "geomag " ( magnetpinnar och stålkulor ) går att bygga med i det oändliga , men man måste ha rätt mycket för att det ska bli kul , kanske finns att få tag i begagnat , hoppas ni får en bra födelsedag, kram .
 
Vi har en snickar bänk med verktyg i garaget men den får bara användas när det är vuxna med.
Är det inget som skulle fungera?
Inte just att man behöver stå över axlen men att en vuxen finns i närheten och tillgänglig?

Tänker på dig/ er i "övriga livet"........
Been there, done that......... :cry:
 
Att ha det i garaget med ständig upsikt skulle fungera om vi hade ett garage och då ett med lås på...

H*n är så duktig på att skapa saker och vi vill uppmuntra men det är svårt, går inte ens att ha pennor i rummet utan de är inlåsta:(
rengöringsmedel eller ens tandkräm eller tvål går att ha framme... :?
 
Honey: ja det är tufft ganska ofta men vi får så mycket tillbaka då det är bra så det väger upp det jobbiga, en otroligt charmig unge är det många ggr :claphappy:

Hjärtat: TACK detta blir nog perfekt!!!!
 
Jomen visst lär man sig att "leva med" det också!
Det blir ju ett "normalsätt" i er familj..
Och får man guldkornen igen på andra ställer så gör det inget att det inte väger helt lika i vågskålen.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp