Förändrad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det ngn som haft/ har ett barn som blivit starkt förändrad i sitt sätt att bete sig? Har ett barn i nedre skolåldern som tidigare varit en glad , positiv o ärlig person. Lätt att tycka om. Krävt mkt på grund av diverse problemen som sedan i januari fått ett helt ändrat beteende . Otäckt . Ljuger. Smusslar undan saker. Vägrar prata. ( gjort även innan men nu är det så mkt värre) . INGET är bra. Sura miner . Osv. Fick i oktober diagnoserna autismspektrumstörning o adhd. Har ev en svagbegåvning. Får inget gjort o är extremt långsam. Minnesproblem osv. Resurs i skolan . Så många av våra dagar går i negativa banor. Vad göra? Vet faktiskt inte om detta barn kommer fungera i framtiden :( Har bott här i över 5 år. O förändringen är skrämmande :littlesad
 
Beror det inte på att LVU är släppt? Tänker att du såklart påverkas av att en hemflytt kan bli möjlig och då läser den lill* av dig. Både din påverkan och :angel: är ju helt omedvetna. Dessutom har ju :angel: börjat skolan och där skiljer hen sig säkert från de andra barnen. Detta märker hen såklart vilket påverkar beteendet.
Du vet var du kan nå mig om du behöver prata!

Kram Tre
 
Tror det beror på många saker- men flertalet av beteendeförändringarna tyder på ökade autistiska drag samt adhd :n. Några av beteendena är nog relaterat till att Lvu är släppt. O den kan jag identifiera . O eftermiddagar som idag blir ok för att jag mentalt tänker positivt o för att jag sänker kraven till minimum . Men det är så mkt annat dom avviker o som jag kunde se hos de barn jag arbetade med på kortidsboende- o den förändringen är " otäck " att uppleva . Men den allra största boven i att jag undrar hur detta ska gå är ansvarigas handlande . Är numera tydlig mot soc om vad som behövs . Har ännu inte sett ngn förändring hos dem. De lever kvar i hur det var för ett år sedan .
 
Ja, hen märker mer o mer att hen är annorlunda . Ja, tre- vet var du finns:) Tänkte ringa häromdagen men hade ringt så mkt att jag behövde ta ringpaus. Tack
 
Pratade m Hab idag o de ser också en tydlig förändring på hen. Som är svår att "ta på". O psykologen där är inne på att det detta barn behöver är lugn o ro ... Oh, ja.... Tänk om alla förstod det.... Kuratorn på Hab tycker jag ska ha mer avlastning än vad jag önskat. Vi får se vad som sker. Blir det ok avlastning är set lättare att orka med denna förändring.
 
Håller tummarna för dig!
Hade en mycket bra diskussion med min lilla :angel: bio i dag kring diagnos. Vi är helt överens.
 
Började barnet medicinera mot ADHD när hen fick diagnosen? När man medicinerar mot sina ADHD-symtom kan i vissa fall Asperger/autism-symtomen bli förvärrade.
 
Ingen medicinering än - men blir troligen nu under sommaren . Liten hade inte då markanta bekymmer att vi ansåg att det behövdes . Började även med annan medicinering pga för tidig pubertet . O de ville ej mixtra m för många mediciner på samma gång
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp