Förhöjt arvode, när skall man kräva ytterligare höjning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har ett kraftigt förhöjt arvode för ett av våra placerade barn eftersom jag måst avsluta mitt förvärvsarbete. Hur ofta skall detta arvode justeras?
Den placerade kommunen anser säkert att den summan som bestämdes för drygt ett år sedan skall fortsätta att gälla i ytterligare 10 år till, likaså vad gäller omkostnadsdelen som vi inte får höjt eftersom den en gång satts högre än det högsta rek. Vi har trots allt, precis som alla andra fått höjda levnadskostnader pga den allmänna prisstegringen och vad gäller omkostnaden så har resorna till bioföräldern blivit dyrare då h*n flyttat ytterligare 7 mil längre bort.
En gång högre än högsta rekommenderade, aldrig mera höjt???Skall man nöja sig med det svaret??
Jag vet, jag skulle sett till att fått inskrivet i kontraktet hur ofta detta skulle justeras, men förutsättningarna var att arvodet skulle övergå i en arvodesdel+en LASSersättning (man väntade bara på att FK skulle bestämma nivån :roll: , vilken uteblev).
 
Hej
Du skriver att du får det högsta omkost. Har din placering har stora materiella omkostnader eller är det för att jämna upp att du
är hemma?
Milersättning till anhöriga ingår inte som jag kan utläsa av rek. även om man har det högsta omk.
Omk och arvodet ska regleras varje år och ska då regleras av en viss procent (vi pratar om en fjuttig höjning varje år).
Ärligt så tror jag inte att kommunen tänker att öka din ersättning om inte barnet kräver mer senare än vad h*n gjorde vid tiden när du skrev kontraktet pågrund av att arvodet utgår efter barnets problematik.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp