Förhandla arvodet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ville bara berätta att för vår första :angel: som kom till oss för över 2 år sen fick vi lägsta arvode och lägsta omkostnad (vi ville bara hjälpa och förstod inte att vi kunde förhandla).
Denna :angel: är en uppväxtplacering och var 4 år när hen kom till oss så vi har antagligen många år kvar tillsammans.
Vi har tagit emot jourplaceringar efter hen och för de har vi fått BETYDLIGT mycket mer i både arvode och omkostnad vilket har gjort att vi har börjat fundera på vår första :angel: och vilket enormt jobb det är för att få saker kring hen att fungera.
Vi spaltade upp allt runt hen och sa till soc att vi ville diskutera vårt avtal och vi föreslog högsta arvode och högsta omkostnad vilket de hör och häpna gick med på :rollhappy:
:banan: :claphappy: :banan: :claphappy: :banan: :claphappy: :banan: :claphappy:
Jag ville dela med mig av det här för att andra ska våga ta kampen om bättre villkor för detta underbara dygnetrunt jobb :razz: jag är glad att vi gjorde det trots att alla säger att det inte går att omförhandla när man väl har skrivit på.

Så lycka till alla fantastiska jour och familjehem!!
 
Härligt, grattis, det visar att det går!

Det jag tror är viktigt att göra är som du gjorde.
Ni var förberedda, hade spaltat upp och kunde visa på ert faktiska arbete.
Ni var inte "bara gnälliga"......

Härligt!
 
Positivt att läsa detta , ska denna v prata arvode m familjehemssekr då vi har lägsta arvode sedan 4.5 år o med tiden blir det alltmer tydligt att liten behöver mer o mer.... Har så svårt att förhandla- men denna gång tror jag detgår bättre. Tack för positiv känsla :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp