Förlorad arbetsinkomstersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag har en fråga gällande förlorad arbetsinkomst som ersatts av kommun. Vet någon av er därute om den ersättningen är sjukpenningberättigande? Kan min årsinkomst beräknas på denna erättning från kommunen eller gäller inte det när man är familjehem på heltid?..../Undrande :?
 
Förlorad arbetsinkomst kan du bara få ersättning för om du har ett annat förvärvsarbete utanför hemmet som du behöver ta ledigt ifrån för att vara hemma med placering.
Då har du ju redan sjukpenninggrundande inkomst.
Så jag förstår inte riktigt hur du menar...........................?
 
Jag förstår hur du menar men jag vet inte svaret :roll:

Man kan få inkomstbortfall om man tex skulle börja arbeta ifall man inte tog emot en placering eller man kanske har egen firma som läggs ned när man måste vara hemma med placering. Det finns andra varianter med. Så man kan ha inkomstbortfall men inte ett förvärvsarbete utanför hemmet.

Är inkomstbortfallet bara en del av arvodet eller skiljer det sig?
 
Vi har fått den "vanliga" ersättningen med arvode + omkostnad samt ersättning för min förlorade arbetsinkomst på heltid./ G
 
Glader sa:
Vi har fått den "vanliga" ersättningen med arvode + omkostnad samt ersättning för min förlorade arbetsinkomst på heltid./ G


Jag tänkte att det var så din fråga var. Om inkomstbortfall i allmänhet är en påökad del av arvodet eller om den är sgi-grundande
 
Hjärtat sa:
Glader sa:
Vi har fått den "vanliga" ersättningen med arvode + omkostnad samt ersättning för min förlorade arbetsinkomst på heltid./ G


Jag tänkte att det var så din fråga var. Om inkomstbortfall i allmänhet är en påökad del av arvodet eller om den är sgi-grundande

Lön = sgi
Inkomstbortfall = lön = sgi
Inkomstbortfall +lön = sgi har vi fått lära oss inte går.
Där emot ska lön/inkomstbortfall + ARVODE ge sgi..........

Knöligt det här när inte ens fkassan kan förklara............. :?
 
HIttade denna gamla tråd...

Lönebortfallsersättningen som man kan få under begränsad (kortare elller längre) tid då man är hemma med det placerade barnet o inte kan arbeta på sin ordinarie arbetsplats är pensionsgrundande - dock inte tjänstepensionsgrundande. Om den är sjukpeninggrundande vet jag dock inte....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp