Förlorad inkomst ersättning, fråga fast i ny tappning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ställt en liknande fråga förut. Vi blir som jag har skrivit lite då o då färdiga familjehem nu i September. Jag studerar idag, jag kommer göra en paus i mitt studerande när vi ska ta emot våra barn tills dem och vi har funnit varandra, barnen har fått bra dagisplatser och kommit in bra i det gänget osv. Under den tiden, hur lång den nu blir. Vad har man rätt att kräva i ersättning då? Är det det man hade i inkomst när man förvärvsarbetade senast? Jag slutade min anställning 071231. Eller har jag bara rätt att kräva den nivån som jag får ut i studielån? Vad har jag egentligen rätt att kräva i förlorad inkomst den tid det nu kommer ta och som den aktuella kommunen kommer anse sig räcka. Jag kan ju mycket väl tänka mig att dem vill att den tiden ska vara så kort som möjligt, för den kostar ju en hel del för kommunen med förlorad inkomstersättning, arvode, omkostnad + startpengar för att barnen ska flytta in hos oss. Vi har ju liksom ingenting i dag till deras rum, kläder, leksaker m.m.
Jo, em spjälsäng som jag förvisso har utlånad, men den får jag väl ta hem igen om det blir så litet barn.
Är det någon som kan hjälpa mig tror ni?
Tackar på förhand!
Jag börjar känna mig alldeles typ gravid, haha. Nämen ni förstår hur jag menar väl? Jag har längtat såååååå länge!
 
Vi fick ersättning som lönebortfall, från senaste riktiga anställningens lön, som var ungefär då du hade vanligt jobb. Min sambo har varit arbetslös, pluggat mm mellan fast anställning och placering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp