Försörjningsplikt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var nånstans kan vi få information om vem som har ansvar att försörja våra älskade barn? Vi har nyligen av tingsrätten blivit särskilt förordnade vårdnadshavare och idag har vi fått brev från kommunen med avslag på vår ansökan om arvode och omkostnadsersättning, utan besvärshänvisning! Enligt kommunen ska barnbidrag och underhållsbidrag räcka för att försörja :angel: :angel:. Jag vet snart inte hur länge jag ska orka det känns bara så fel. Tilläggas kan att vi är :angel: :angel: släktingar.
 
Men ni har rätt till underhållstöd från båda bio föräldrar kan dom ej betala så gör fk det skicka in en ansökan bifoga rättens beslut ca 2500kr/månaden skattefritt

Kram på er
Mikkeman
 
Visst är det fantastiskt :bounce: . Då är min fråga ; Hur många har barn placerade hos sig där omkostnaderna inte överstiger 3600kr per månad??
 
Visst är det underbart, NI gör inte ett mindre jobb för att ni är släkt:) vissa betalar och andra inte:(
Borde också lyftas fram till regeringen hur olika samma uppdrag kan se ut!

En tråd härinne räcker inte högsta omk,,,i nästa får man nästan inget???? Jag blir iallafall inte klok på detta

Styrkekram till er...
 
Men sådant måste man förhandla och innan man skriver under.....ganska enkelt egentligen. Att komma efteråt är nog svårt. Men kan tänka mig att kännslorna far i kroppen när det är en närstående så då kanske man inte tänker till riktigt.

//Mikkeman
 
Konstigt att ingen vill svara huruvida omkostnaderna överstiger ca 3600 kr/månad. Och ja det var naturligtvis inte enkelt att tänka på att förhandla då det var känslor inblandade vilket man för övrigt önskar alla familjehemsplacerade barn :littlesad Min fråga till alla er därute är så enkel : vad är den vanligaste omkostnadsersättningen för ett barn under 13 år? vad är det som rimligen ska ingå?
 
Vi har en i lågstadieåldern som vi har ca 4200 för och en tonåring som vi har ca 6000 så det kan nog diffa ganska mycket beroende av vilken kommun och hur bra man är på att förhandla. Behöver jag tillägga att hen som vi har 4200 för var vår första och vi bara tackade och tog emot?
 
Klart man har kännslor för placerade :angel: men jag blandar inte in mina kännslor i något avsende med ekonomi. Handlar man med aktier eller placerade barn ingen skillnad det skapar problem när man blandar in kännslor som drabbar dom placerade i slut ändan med ett dåligt avtal som inte gör att dom kan få en bra ekonomisk förutsättning vilket innerbär bra aktiviteter kläder mm mm. Har även samma sparande till mina :angel: som övriga i fam. mindre skillnader =mindre konflikter.

Under ekonomi finns tabeller vad som rekomenderas men känner ca 20 hem ingen tar under högsta omkostnad. (eller arvode) den tiden är förbi men soc kohandlar så man kanske mister en placering men då slipper jag en massa års problem med en kommun som man måste kriga om ekonomin med om allt....

Sedan som jag skrev är det skillnad med närstående placering dessa känner man och har en relation till innan en vanlig :angel: har du inga band till i skedet du pratar ekonomin.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp