Förstörda möbler m.m.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej allihopa

Jag har en liten undran hur ni gör med ersättning för förstörda möbler m.m.

Vi har en fantastisk liten hen som är underbar på alla sätt och vis men enormt energisk, ett sånt där barn som allting händer. Det mesta går sönder... allt från kläder till möbler och inredning. Det är ju inte med flit men hen har ex. diller på att hänga och klättra på allt, byrålådor så att de lossnar och går söner, handfatet lika så. Soffan är numera trasig, tapeterna saknar delar och väggarna har fått konstverk. Detta är ett barn man måste passa i 180 men det är ingen garanti då hen är såå snabb :)

Jag har lägsta arvodet och omkostnadsersättningen och om jag måste köpa någonting nytt varje månad så äts ju omkostnadsersättningen upp väldigt fort, så det jag egentligen undrar över är om ni ber soc om extra pengar till inköp av stora saker som era :angel: har haft sönder? Saker ni måste köpa, vissa saker är ju ingen ide att byta ut förens hen är lite större.
Jag drar mig för att be om extra då det känns lite som ett nederlag men som det är nu så känns det lite trist då halva hemmet är trasigt och allt är jätte slitet (och fort gick det :smirk: )

Soc förstår inte riktigt problematiken utan tycker att hen är så charmig, vilken hen också är men hen är också krävande i allra högsta grad.

Hur gör ni som har såna här små :angel: som är energiska och överallt? Vår bio son var lugnet själv så det här vart helt annorlunda :)

Rubina
 
Ja ? :) Ja tror de blir mer konkret om du skriver till dem som du gjorde här. Och bara ställ frågan hur de brukar göra ? Om man ska räkna in de i omkostnaden ,,, Ibland har jag spelat lite dum nästan. Hur gör vi nu ? Ska jag ta av arvodet ? Då brukar de säga nej på mitt kontor.
De är ju ett barn "lite" utöver de vanliga som du beskriver ,så man kan ju hoppas de höjer både arvode o omkostnad :))
 
Våra soc vill att vi har en drulleförsäkring utöver vår vanliga hemförsäkring och om något går sönder står försäkringsbolaget för ersättningen till oss så vi kan köpa nytt och soc betalar självrisken. Det här brukar fungera bra så länge barnet är skrivet hos oss, är barnet inte skrivet hos oss säger försäkringsbolaget nej till ersättning och då tänker jag att soc får betala om något går sönder (utöver normalt slitage).
 
Gå efter den lille ängeln med kamera....fota ALLT som råkar gå sönder....... maila över ovh kräv högre omkostnad, foton är toppen!!
 
Tack alla för svaren!

Drulleförsäkring har vi men jag kan inte använda den på allt tyvärr då värdet ligger ung. på samma nivå som självrisken.

Jag ska prova ditt förslag Trixen och se om det gör någon skillnad hos soc, men annars tycker de att detta kommer med paketet så att säga. Som det är nu så går vi plus minus noll varje månad och det hade väl varit ok om det hade varit så även utan hen men hen kostar på så att säga :). Jag följer ditt råd Trixen och så håller vi tummarna :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp