kanske kan jag få lite tankeutbyte med er om dessa trassliga
Vår lill* är oxå 5 men har ingen diagnos (än), vi väntar på att få komma till barnneurologiska för utredning.
Vi går på handledning i den utsträckning vi behöver, började var 4:e vecka men idag ringer vi när vi känner att vi behöver ventilera. Vi har sen ung 1 år tillbaka känt att något är fel,
är inte med i det sammanhang vi pratar om, ingen tidsuppfattning, dåligt språk och ordförråd, i princip obefintlig balans, en del aggresiva framträdanden, måste ha relativt fasta rutiner för att funka, dåligt kom-i-håg, förstår inte när man förklarar saker mm mm. Listan kan göras lång eftersom det finns mycket mer....
Det var vår handledare som började prata om autism och kontaktade vårt soc för att få lite tyngd bakom vår oro. Den jag försökt förmedla till bvc gav inte mycket mer än en liten utvecklingsbedömning där lill* ligger lågt. De kunde inte förklara om det berodde på miljö/uppväxt eller egen svaghet.
Har nu en första träff med läkaren som ska skriva remissen den 20 jan - så vi hoppas på att det går fort. Skolastarten knackar ju på dörren och enl min bedömning så kommer det inte att fungera som det ser ut nu.