Första utbetalningen ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En nyfiken fråga när fick ni er första utbetalning av erat arvode och omkers .

Har läst många här som fått vänta länge och vet många som fått plac nu innan jul .Tex man får plac i mitten av månaden .Har ni då fått i slutet av månaden eller först nästa .Vet att det är olika med tex org som ibland har 1 månad eller 2v innestående .

Så ni som fått innan jul får ni till jul eller först i januari .

Om ni får vänta hur löste/löser ni det med alla utgifter som det faktiskt kan bli om man får en eller flera som inte har allt dom behöver med sig .Nu till jul tillkommer ju julklappar oxå

trevlig helg på er alla
 
Så olika från några kommuner får jag samma månad om jag får barnen före 15é vissa får jag månaden efter.
Gäller att ha en buffert........ :angel
Dom kan vara snabba om dom vill om jag får barn som behöver både kläder och SL kort så brukar jag kunna få extra utbetalning snabbt så fort dom fått kvitton.
 
Vi har alltid fått den 27 månaden efter både från org och från kommun så det gäller som sagt att ha en buffert att ta av när utgifterna hopar sig.
 
Hm det med buffert fick man lära sig för mååånga år sedan .Men varför gör vi det ?

Undrar om man hade gjort det på ett annat arbete :angel

Det kan ju tyvärr bli stora kostnader man får lägga ut .Det är ju en sak att man får vänta på sin "lön" men att ligga ute med kostnader är lite konstigt att vi ska behöva göra .

Det är ju tur att vi älskar det vi gör och våra små och stora :angel:

Ha en riktigt God Jul
 
Jo dom är inte lite fräcka som "lånar" pengar av familjehemmen räntefritt.
Fick nu placering fyra veckor innan jul.
Fick till svar när jag sa att jag var luspank. Men du får ju "massor av pengar den 23/12, och inte har du väl handlat julklappar än!? Humff.... ska jag handla julklappar till åtta barn dan före julafton?? Blev så paff så jag hade inget svar.
Och massa pengar är lönebortfall =min vanliga lön, arvode och lägsta omkostnad (som inte var barnbidrag inräknat i)
Vi har handlat möbler på Ikea, sa åt gubben att vi borde ta samma ränta som Ikea skulle gjort.
Jag har nallat på mitt sparkonto.
annars hade vi inte överlevt.
Fick rådet att ta kvittona efter nyår för att slippa skatten i år (av soc) men sen när jag påminde om att inte betala ut omkostnaddelen nu i dec fick jag till svar att deras chef sagt nej så fick man inte göra. Och detta har dom inte meddelat mig. morrr... jag hade kunnat skicka in alla kvitton och fått tillbaka det dom "lånat" nu innan jul. Nu får jag det nästa år som jag gått med på för att slippa skatta på dom. =lurad.
Sen sa dom att man behöver ju inte köpa allt på en gång. Men vad är det dom inte Behöver då? Ja jag har ju inte köpt cyklar! Skridskor pulkor bobar har jag inte köpt heller för det har vi. Har heller inte fått extra för gluten. Hon bad mig räkna ut vad det kostar extra!? Hur räknar jag det liksom?
Och så har vi kört över 100 mil på dessa veckor den bensinräkningen har jag inte pengar till.
Man kan inte vara fattig när man börjar i denna bransch.
 
Kan berätta direkt att glutenfri mat är MYCKET dyrare än vanlig mat.
Det var länge sedan jag kollade men för några år sedan kostade 1 kg spagetti 98 kr.
Om du inte bakar själv så kostar 5 frallor 50 kr. och detta är köpt på coop.
 
Äter själv glutenfritt sen 10 år. Det är dyrt. Är det till barn så har vissa landsting så att man får det på recept o får mkt för 120 kronor / uttag om barnet har celiaki.
 
Ja det där med utbetalningar är ju så olika jag jobbar ju för två organisationer och har en placering direkt via kommun.
Ena organisationen är guld förstår att man inte kan ligga ute med pengar och betalar alltid ut ersättning INNAN stor helger.
Kommunen vid jour var det bara att lämna in kvitton för utlägg så kom det omgående en utbetalning fast visst lättast vore att man sluppit ligga ute med pengarna.
Och andra orgen är ju hysteriskt snåla betalar ALLTID den första varje månad för exakt de dagar du haft placering föregående månad vilket strulat till det när vi bara hade uppdrag från dom (dessutom har vi aldrig fått någon ersättning för att göra i ordning rum till placering).Ja räkningarna bör betalas innan den 1a och när man har bara en inkomst och 8 st i familjen var det oftast ett pussel att få ihop det för att slippa straff avgifter på försenade räkningar.
Ja och nu i jul tider har både kommun och den bra organisationen betalat ut lön den 23e men inte den sämre organisationen där får vi nog vackert vänta till måndag om vi har tur annars kommer det väl in den 2a första vardagen i månaden.
Buffert är något vi lärt oss att ha och då se till att man har ersättning så man kan lägga undan brukar se till att ha på sparkontot så vi kan överleva tre månader om vi plötsligt skulle stå tomma och ca 5000 för att ta emot en ny.Det kostar ju inte bara med en garderob med kläder att ligga ute med man vill ju kunna fixa lite mer i rummet och ny placering brukar innebära en hel del mer kostnader i resor första månaden.
Ha ha ja inte är det bra arbets villkor vi har men vi har tagit ett beslut att detta är vad vi verkligen vill göra trots de dåliga förutsättningarna för vår ekonomi då vi båda är hemma heltid. Den bästa lönen är tre barn och ungdomar som växer frodas och utvecklas positivt.Ett sms med : Jag blev godkänd i alla ämnena!!! från en som ett år tidigare vid ankomst sket i skolan och var underkänd i alla ämnena får en att glömma dessa usla villkor :banan: :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp