Förtvivlad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu orkar jag inte mer..............

Vår tidigare placering rymmer och kommer till oss. X vill bo här med sin baby (x är 17 år)

Men soc i annan kommun vill utreda och utreda x förmåga att ta hand om babyn. Jag säger bara. är himlen blå. Det är klart att x inte ensam kan, Vi finns här och väntar och x vill bo här.

Det är så förtvivlat sorgligt alltihop. X har ingen. Men soc flyttar x från ställe till ställe i Sverige.x har någon typ av diagnos ( har tjatat om utredning men aldrig fått respons) Men vi har aldrig haft svårt att bemöta och förstå x.Jag är utestängd av sekretess.

Nu är x här......................på rymmen.

Älskade lilla vän jag kan och vill inte samarbeta med soc
 
Trygga Rekan sa:
Nu orkar jag inte mer..............

Vår tidigare placering rymmer och kommer till oss. X vill bo här med sin baby (x är 17 år)

Men soc i annan kommun vill utreda och utreda x förmåga att ta hand om babyn. Jag säger bara. är himlen blå. Det är klart att x inte ensam kan, Vi finns här och väntar och x vill bo här.

Det är så förtvivlat sorgligt alltihop. X har ingen. Men soc flyttar x från ställe till ställe i Sverige.x har någon typ av diagnos ( har tjatat om utredning men aldrig fått respons) Men vi har aldrig haft svårt att bemöta och förstå x.Jag är utestängd av sekretess.

Nu är x här......................på rymmen.

Älskade lilla vän jag kan och vill inte samarbeta med soc

Lider med dig, jag förstår att du inte vill samarbeta med soc, de är hopplösa, empatilösa och kränkande.
Stackars x och baby, kan föräldrar hjälpa til ?l, finns det någon advokat? Att protestera menar jag...
Jag har precis kört järnet och lyckades... undra om vi pratar om samma kommun???
Ge inte upp, pm mig om du vill ha personlig stöttning... Ge dig inte DU BEHÖVS styrke kram
 
Det är sorgligt att endel inte kan se de enkla och önskade lösningarna. Ni finns där för henne - hon vill till er. Kan det bli bättre. Så tråkigt och ledsamt att det måste gå den långa krångliga vägen så fler blir sårade på vägen.

Hoppas att ni lyckas öppna ögonen på dem som bestämmer och få dem att se vilken otrolig tur dem har som har er stående där med öppen dörr!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp