FACO

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga...

Är ni andra med i FACO?
Är ni med i riks eller där ni har placeringar?
Fördelar/nackdelar?
Vad jag kan se finns inte hela sverige representerade lokalt/regionvis
Mälardalen, Södermanland?
Eller tar man närmast sig för att kunna få erbjudanden att gå på?

Hjälp mig att reda ut detta :?

:banan: C
 
Sssssscccchhh....Vi är med i Familjehemmens Riksförbund :angel ........Var det redan innan denna sida kom till.......Men vet att detta är i FACOs regi....Vi jobbar ju för samma sak! :bow
 
Vi är med i Familjehemmens Riksförbund.
Då får man också en tidning X (?) antal gånger om året.
Riks eller lokalt vet jag inte :oops:
Jag har fattat det som att man "bara" betalar (riks?) och så kan man engagera sig på lokal nivå.

SÅ insatt är jag ................... :oops: :angel :wink: :smirk:
 
mammac sa:
En fråga...

Är ni andra med i FACO?
Är ni med i riks eller där ni har placeringar?
Fördelar/nackdelar?
Vad jag kan se finns inte hela sverige representerade lokalt/regionvis
Mälardalen, Södermanland?
Eller tar man närmast sig för att kunna få erbjudanden att gå på?

Hjälp mig att reda ut detta :?

:banan: C

Hej mamma C!
Familjehemmens riksförbund har flera lokala föreningar, FaCO har lite större områden inom varje medlemsförening. Jag rekommenderar att man väljer den förening som är närmast där man bor, då finns det större möjligheter att kunna vara med på träffar och aktiviteter och få möjlighet att kanske hitta andra familjehem som man kan umgås med privat.

EJE
Nu har jag nog varit otydlig igen...
Denna hemsida är inte i FaCO´s regi utan den är självständig och det är jag och maken som har gjort den och underhåller den. Jag sitter med i FaCO´s styrelse däremot och administerar även deras hemsida.

Förstår att det är förvirrande och rörigt, ska se om jag inte kan förbättra det. Ska tänka några varv och skriva bättre på hemsidan.

Hälsningar
Anne
 
Jag som är ny i familjehemsbranschen förstår ingenting. :?

Vad är skillnaden mellan FACO och familjehemmens riksförbund och vilken ska man vara med i?
Vi är inte med i något...men det ska man kanske?

Förklara gärna, någon. :razz:
 
Sorry mammaC.....missade :smirk: ....Inom FR är man med i riksföreningen och får en tidning.....sen är man med i lokalföreningen på den nivå man vill....om det finns nån i närheten....
Och här i närheten finns en härlig lokalförening!

Vad jag förstår jobbar båda föreningarna mot samma mål så varför det finns två förstår jag inte.....???
Men som Anne säger kanske man ska välja den som är aktiv i närheten.....

Anne.....då hade jag missförstått igen! :D :wink: .....Men som sagt....vi jobbar alla mot samma mål.....Att barnen ska få växa upp på maxbra sätt....fast ofta på helt olika vis!!!
 
Tia sa:
Jag som är ny i familjehemsbranschen förstår ingenting. :?

Vad är skillnaden mellan FACO och familjehemmens riksförbund och vilken ska man vara med i?
Vi är inte med i något...men det ska man kanske?

Förklara gärna, någon. :razz:

Puttar :) har samma fråga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp