Fallet "Donia"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Otroligt................
Hur kan det hända?
Varför?
Bakgrunden till att man inte kollar till om de är sjuka...........
Var hon sjuk innan eller uppstår det akut?

Jisses så många frågor det poppar upp i en salig blandning av relevans..........
 
Ja vi vet ju inte alla fakta. MEN det är fruktansvärt. det är få kommuner som vill ge ersättningar så att en vuxen kan vara hemma och ge omsorg. f-kassan ger inte rätten till vård av barn då de är över 12 år.

men visst krävs det väl mer av oss som är familjhem att vi ges föruttsättningar för att ge 100% god omsorg.

jag tycker att alla placerade barn ska ha rätt till en vuxen på heltid. Så att vi kan och hinner bekräfta och ge omsorg.
 
Finns många frågon ang detta. Jag har själv tonåringar som går upp på sitt rum vid 22:30 tinden på kvällen och kommer inte ner förrän dagen efter vid halv 10 om det är helg. Det är många timmar som jag inte ser dom. Är det bristande omsorg eller? Skall jag göra en kontroll under natten? Givetvis kollar jag till dom ifall dom är sjuka. Har dom hög feber så sover jag ofta i rummet brevid men det händer inte så ofta tack och lov. Detta är svårt diskuteraoch vi vet ju inte ifall familjehemmet tar del av detta forum, så man får kanske akta sig då man inte vet orsaken till det som inträffat.
Men visst är det beklagligt det som inträffat och stor sorg för vänner och anhöriga.
Tänder ett ljus för flickan i kväll
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp