Familjehemsbandet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla familjehem.

Jag fick i dag en ide :idea: om ett band (typ rosabandet).

Skrev om det i min gamla tråd och fick positv respons.

Så jag tycker "bandet" skulle få en egen tråd.

Är det någon mer som tycker att det är en bra ide.
Pengarna får gå till sånt som gynnar familjehemsbarn.
Ska maila FR om det.

Fler ider om bandet färger/ mönster?
"tre,s" : förslag är prickigt. :claphappy:


Band som jag googlat finns

rosa= bröstcancer
gul=cancerfonden
blå=prostatacancer
grön=gyncancer
turkos=neurlogiskforskning
guld=barncancer
grå=barnarbete
lila=trafficing
vit=kvinnomisshandel
röd=aids

en puzzelbit=autism
grönrosett= änglabarn (döda)

Jag själv har en tanke på nätverk! och att det då blir åt rutiga hållet.
Och låna av färger som berör (från ovan). vit,lila,grå,turkos, exp.
Läste att det fanns något om blåbandet även för alkolister ska kolla upp bättre.
Om det är ett band eller ett namn.
Hade inte puzzelbiten varit tagen så tycker jag den var bra.
 
Kanon ide.
såg i våras tror jag ,ett armband som var för barnens skull ,såldes på Lindex tror jag. Blev jätte besviken när jag upptäckte att det var för barnen i afrika eller nått.
Då tänkte jag precis det...varför görs det inget för familjhemsbarnen i sverige.
 
WoddyoBuzz sa:
Jag själv har en tanke på nätverk! och att det då blir åt rutiga hållet.
Och låna av färger som berör (från ovan). vit,lila,grå,turkos, exp.
Läste att det fanns något om blåbandet även för alkolister ska kolla upp bättre.
Om det är ett band eller ett namn.
Hade inte puzzelbiten varit tagen så tycker jag den var bra.

En enfärgad botten med smala ränder i färger t ex enligt ovan som bildar ett rutmönster?
Eller nåt............

KANONIDÉ! :claphappy: :rollhappy: :banan:
 
honey:
En enfärgad botten med smala ränder i färger t ex enligt ovan som bildar ett rutmönster?
Eller nåt............

Ja just det! så tänkte jag! :banan: :banan: :banan:
 
kanon ide tänkte mig något i stil med flätade armband kan ju bli poppis även för barnen att bära.Pengarna skulle kunna gå till Faco o FR för mer läger,utbildingar osv
 
men vi kanske kan komma på något snarlikt som visar att vi knyter ihop flera delar till en helhet för våra placerade barn
 
Hej en tanke enfärgad botten tex vit och sen så trådar upp i olika färger som samlas i en knutt upp till går ju att flätta en bit och låta trådarna hänga lösa en bit för sen samman fogas i knuten.

En toppen ide :)
 
så tänker jag varje gång de har en gala på tv för alla möjliga slags insamlingar för världens barn.. Varför gör dom ingen gala för våra svenska barn som är utsatta. Gör det tex i majblommans tecken, eller rädda barnen eller bris.....

Fiaflopp sa:
Kanonide :claphappy: :claphappy:
Som sagt så görs det för lite för Sveriges barn!!
 
Vågar man säga att vi vägrar fadderbarn............... :angel
Det är ett av våra starkaste argument att jobba för våra utsatta barn HÄR, i Sverige.
Du kan döva ditt samvete med en hundring i månaden samtidigt som det finns SÅ många barn på hemmaplan som mår dåligt.
En helg i månaden kan betyda skillnaden för ett utsatt barn.......
 
du har så rätt så.. vi har heller inga fadderbarn.. Vill oxå göra vår insats för våra svenska barn som blir så svikna på många plan
 
Vi hade fadderbarn tidigare, men sedan vi började med familjehemsbarn har vi slutat. Hundralappen gör säkert skillnad med att vara familjehem gör ännu större nytta.

Tre
 
Tycker iofs inte att det ena behöver utesluta det andra. Allt som görs för barn oavsett var är ju nånting bra.
Fint initiativ med familjehemsbandet! Tror bara att det är viktigt att ha ett mål med vad man samlar in till. Tycker också flätat låter passande! Lite symboliskt på nåt vis. :idea:
 
Jag gjorde lite annorlunda då...när jag fick reda på att vi skulle bli fam.hem då tog jag reda på var jag kunde bli fadder ute i världen- tänkte att endel av de pengar vi får som arvode skulle kunna komma ngt ytterigare barn tillgodo! :wink: . Så nu har familjen ett litet 6årigt barn av samma kön som vi har placerat- o alltså nästan med samma ålder- o vi följer det barnets utveckling och den familjens liv också. Det ger oss lite extra gott i livet! :razz:

Jag valde ett barn i samma ålder o med likartad ålder för att ge det en viss touch. HAr tänkt göra detsamma om en ytterligare plac gör entrè i mitt hem - en placering som varar en tid.
 
honey sa:
Vågar man säga att vi vägrar fadderbarn............... :angel
Det är ett av våra starkaste argument att jobba för våra utsatta barn HÄR, i Sverige.
Du kan döva ditt samvete med en hundring i månaden samtidigt som det finns SÅ många barn på hemmaplan som mår dåligt.
En helg i månaden kan betyda skillnaden för ett utsatt barn.......


Precis samma sak hos oss...
 
Gillar verkligen idén med ett band. Speciellt ett flätat armband i olika färger som både är snyggt och har en innebörd.
 
wow!!!!
och vart ska alla pengar gå??
till det som hjälper familjehem???
=högre löner???
eller ska vi slänga in dom till en organisation som inte gör ett skit för oss????
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp