Familjehemsföräldrar sökes i Bollnäs & Söderhamn 14 - 15 /2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag heter Eva-Lena Edholm och skriver en D uppsats vid barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen vid Stockholms universitet. Jag är sedan nio års familjehemsförälder och vill kombinera den erfarenheten med min teoretiska kunskap till att genomföra en studie utifrån familjehemsföräldrarnas perspektiv. Den kompetens som finns hos familjehemsföräldrar är unik, de är experter på sina upplevelser och sina behov av stöd och har i och med detta en bättre insyn i familjehemsvården än någon annan.

Syftet med min studie är att få mer kunskap om vad familjehemsföräldrar behöver för att en placering ska anses som lyckad för alla parter.
Jag vill intervjua många familjehemsföräldrar från olika delar av Sverige.Måndag 14 februari och tisdag 15 februari är jag i Bollnäs/Söderhamns trakten och vill väldigt gärna intervjua familjehemsföräldrar

Det innebär ett personligt möte, där ni väljer tid och plats för att med egna ord ge din uppfattning om vad det innebär att vara familjehemsförälder. Det är väldigt positivt om jag får möjlighet att intervjua alla föräldrar i familjehemmet, jag kommer att intervjua en person åt gången. Intervjuerna beräknas ta ungefär 30 - 40 minuter.
Samtalet kommer att spelas in för att materialet i efterhand ska kunna bearbetas på bästa sätt.
Det som berättats kommer endast att användas i min studie och alla intervjuade kommer att vara anonyma och kan inte identifieras i efterhand.
Ditt deltagande är frivilligt och du har när som helst rätt att avbryta din medverkan.

Jag bor utanför Nyköping och vill gärna också intervjua familjehemsföräldrar som bor här i närheten som tex. Eskilstuna, Stockholm, Södertälje, Nyköping, Norrköping m.m
Vill du vara med och göra någon slags påverkan, låt mig få intervjua dig.

Mvh
Eva-Lena evalena@edholm.org
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp