Familjehemssekreterarens roll?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
God morgon i solen :razz:
Jag undrar lite över vem jag egentligen ska vända mig till när jag behöver få " ösa ur mig " mina känslor,
tankar och funderingar.. Har alltid pratat med lills "soc.tjej" när det gäller praktiska ting, tankar och funderingar kring beslut osv.. Men nu har jag så många saker jag tänker och funderar på som jag inte tycker känns bra och behöver få prata med någon som vet vad det gäller och som kan säga typ: Josse, så här är det, så här får man känna osv! Kan jag ringa till min familjehemssekreterare och fråga henne om vi kan boka in en träff så jag får ventilera av mig med henne?? Eller verkar det jättekonstigt?
Hade det inte varit för tystnadsplikten hade jag utan tvekan pratat av mig med er då ni ALLTID ger bra tips och råd.. Ha en underbar dag! Kramar Josse
 
Tyvärr har jag erfarenhet av att inte prata föör mycket med soc ,de kan vända det du säger emot dig.
Om du gnäller av dig kan uppfattas som om du är svag eller liknande.
Nej jag skulle råda dig att hitta någon annan privat att prata med,någon du kan lita på.
Jag pratade med vår soc om problemen vår placering har, skulle precis utredas och det fick jag kastat i ansiktet när barnet hämtades...att vi såg så mycket negativt hos barnet.De undrade hur barnet har det hos oss. Vi fattade ingenting..för vi trodde de ville veta problemen eftersom en utredning skulle göras.Det positiva pratade vi inte så mycket av denna gång(det hade vi pratat mkt om med förra handläggaren som nyligen slutat)
 
familjekär sa:
Tyvärr har jag erfarenhet av att inte prata föör mycket med soc ,de kan vända det du säger emot dig.
Om du gnäller av dig kan uppfattas som om du är svag eller liknande.
Nej jag skulle råda dig att hitta någon annan privat att prata med,någon du kan lita på.
Jag pratade med vår soc om problemen vår placering har, skulle precis utredas och det fick jag kastat i ansiktet när barnet hämtades...att vi såg så mycket negativt hos barnet.De undrade hur barnet har det hos oss. Vi fattade ingenting..för vi trodde de ville veta problemen eftersom en utredning skulle göras.Det positiva pratade vi inte så mycket av denna gång(det hade vi pratat mkt om med förra handläggaren som nyligen slutat)
Hejsan!
Fast mina tankar och funderingar rör egentligen inte lill i sig utan det är mer saker runtomkring.. Umgängen som inte funkar som det är bestämt, beslut som fattats som jag tycker verkar helknasiga osv.. Själva lill har inga problem utan är som en helt vanlig 3-åring :razz: Skulle liksom vilja prata med familjehemssekreteraren då hon har mycket erfarenhet och förhoppningsvis kan hjälpa mig med vissa tankar! Men då kanske jag inte ska ringa henne ändå. Vill inte uppfattas som krånglig eller svag på något sätt! Vänligen, Josse
 
Hej!

Om jag var du skulle jag definitivt tala med någon annan än socialsekreteraren. Vi har mycket dåliga erfarenheter och allt kan vändas emot en när man minst anar!!.........Mvh M
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp