familjesemester!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vi brukar åka till vildmarkshotellet och kolmården eller gustavsvik äventyrsbad och stugby när vi åker iväg på en weekend. Nu är det dax igen och den här gången är vi sugna på något nytt :razz:

vi reser med två barn 2 resp 5 år gammla. Det skall gärna finnas badmöjligheter och annat kul.....några förslag :angel:
 
Det beror ju också lite på hur långt man vill åka.
Utanför Varberg finns Funcity - där det bla finns vattenrutchkanor och lite andra vattenaktiviteter http://www.funcityvarberg.se/ det kanske kan vara något.

Det är många år sen jag var där så hur det är idag kan jag inte svara på, blev själv nyfiken när jag såg sidan så nu blir det nog att åka dit själva :rollhappy:
 
Adal sa:
Det beror ju också lite på hur långt man vill åka.
Utanför Varberg finns Funcity - där det bla finns vattenrutchkanor och lite andra vattenaktiviteter http://www.funcityvarberg.se/ det kanske kan vara något.

Det är många år sen jag var där så hur det är idag kan jag inte svara på, blev själv nyfiken när jag såg sidan så nu blir det nog att åka dit själva :rollhappy:


ser jättekul ut :claphappy: men de öppnar inte förens i maj, vi ska ju åka nu :roll:
 
ja, det blir det nog :razz: allt på ett ställe. Jag har inte hört talas om det tidigare men det ser toppen ut. Försten dit får berätta :smirk:
 
Ni gillar inte skidåkning alltså? Eller? För det kan man ju kombinera ihop med ett pooläventyr. Nu vet jag ju inte vartifrån ni kommer, jag syftar på hur långt ni är villiga att resa i längd o timmar.
För många år sen var jag på en husvagnsemester på vintern i Hassela, där fanns fina skidbackar och läckert äventyrsbad med både inne och utebad. (Finns också andra boendeformer där såklart). Men till Hassela är det ju en bit....

En båtresa kanske, med stop i tex Nådendal? Eller någon annan båtresa, nya Galaxy är säkert jättefin att åka med!
Bodaborg? men jag är osäker på var det ligger!
Gå tex ut på Coop medmeras hemsida och kolla vad dem har för resor/paket. Dem har ju också medmerakupongerna som kan utnyttjas till hotellvistelsen till bra pris.
Göteborg är ju fint alla tider på året tycker jag och det är ju en stor stad där man kan hitta på allt möjligt tokigt och roligt.
Tällberg utanför Rättvik i Dalarna är fantastisk vackert och där finns ett stort utbud av fina hotell, en del av dem har också SPA-anläggningar. Inne i Rättvik finns bla skidbacke och även en Rodelbana (tror jag det heter). Nära Tällberg finns Leksand, dem har någon form av äventyrpryl, men det är outforskat för min del så där vågar jag inte säga så mycket.
Dessutom finns ju Borlänge som också har äventyrsbad och sitt stora Kupolen, det var därifrån Gladiatorerna sändes ifrån vill jag minnas.

Japp, det var nog vad jag hade på lager just nu!
Hoppas att ni hittar något passande.
Hade det varit en sommargrej ni skulle göra så hade jag rekommenderat att hyra stuga på Lysingsbadet i Västervik.
Nu är väl inte jag neutral i staden Västervik, den ligger mig mycket varmt om hjärtat, men där är verkligen helt underbart på sommaren! (nej, jag bor INTE i V-Vik, inte ens i Småland)

jen sa:
vi brukar åka till vildmarkshotellet och kolmården eller gustavsvik äventyrsbad och stugby när vi åker iväg på en weekend. Nu är det dax igen och den här gången är vi sugna på något nytt :razz:

vi reser med två barn 2 resp 5 år gammla. Det skall gärna finnas badmöjligheter och annat kul.....några förslag :angel:
 
:claphappy: tack för massa bra tipps! Borlänge har vi faktiskt funderat på, det kanske får bli det. Skidåkning gillar vi men tänkte åka lite kortare denna vända, dalarna blir perfekt.
båtresa skulle vi vilja åka på men jag blir såååå sjösjuk.
men nu blev jag riktigt skidsugen :roll:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp