Felaktig bedömning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi kämpar o kämpar med vår placering men känner oss överkörda.

Bup har nu gjort en utredning på barnet som är snart 4 år. Enligt deras bedömningar är barnet helt normalt, men med motoriska o språkliga svårigheter. Men vi känner att det absolut inte stämmer. H*n är inte som en vanlig 4 åring.

Vi har STORA problem med skrikande och aggressiva utbrott. Vi får förklara allt hundra miljoner gånger innan barnet förstår om det ens förstår. Det tar otroligt lång tid att lära sig något. Barnet leker nu med avföring. Jag blir så himla trött. Det kan väll ändå inte vara normalt. De flesta 4 åringarna är ju blöjfria. Detta barnet bryr sig inte ett smack att det bajsar ner sig. I stället har barnet nu börjat leka med det.

Någon som vet vad man gör om man inte är nöjd med utredningen? Eller vad säger ni låter det normalt?
 
Detta låter inte normalt, men samtidigt vilka placerade barn är normala? De kommer alltid att ha en tung ryggsäck att bära med sig genom livet. Hur tidigt de än blivit placerade.

Jag hade nog vänt mig till BUP igen, bett att få prata igenom utredningen i lugn och ro.

Att leka med avföring tror jag nog att alla barn gör nån gång i livet mer eller mindre. Gamla människor som regregerar gör det.

Tror att det är envist tjat som gäller, kanske indragna förmåner?

Lycka till
 
Hmmm...kan det vara så att barnet har en otroligt stort behov av att komma ner i ålder för att komma framåt? ner på bebisstadie...börja om i trygghet liksom!
Sen tror jag att man hamnar i en ond cirkel , negativ sprial, kanske funkar bättre att tiga ihjäl "olydiga" händelser och bara fokusera och berömma berömma när det går bra :?

Ring BUP igen, de kanske inte kan ge en diagnos för det ingen finns, MEN de kan hjälpa er att bemöta denna lilla ängeln..

En tanke från mig!
Kan funka!/C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp