Felaktig info från Soc?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill se om det är fler familjer som fått helt fel eller mycket bristfällig information innan mötet med en placering? Vi fick fel ålder, fel inriktning på gymnasium samt ingen info om att denna tonåring inte klarade av minsta förändring i vardagen. Mötet blev totalt fiasko och jag tycker synd om alla inblandade runt det här, mest tonåringen. Vi fick aldrig rätt förutsättningar att kunna bemöta på ett bra sätt, det tycker jag är mycket illa av soc.
 
Det här gällde en familjehemsplacering, hade inte själva pratat med soc, då vi arbetar för en organisation. Vår första placering dessutom så jag behövde höra mig för om det var vanligt. Vet ju att det finns viss information som vi inte får ta del av, men det som vi får borde ju rimligtvis vara sant tycker man.... Nej vi får ta nya tag och lära oss av misstagen.
 
Trots att vår Liten varit Lvuad i över 2 års tid hade soc mkt dålig info att ge.... En del förskönades också .... Idag skulle vi varit mer frågvisa . Tidigare placeringar hade vi mer kännedom till då vi varit kontaktfamilj innan alt visste vem barnet var då de bott i samma lilla stad o decimeter förskönades av soc
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp