Finns det jourfamiljer för 0-5 år?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar om man kan vara jourfamilj om man begränsar åldern till 0-5 år? Det vanliga är väl 0-12 år, men det passar inte för vår familj.

Någon som vet?
 
Hej vi står jour för 0-3 år för det är det som passar osat bäst ( löshäst) tror inte dom kontrakterar för så litet ålders span ( rätta mig om jag har fel)


Skorpan
 
Å, låter spännande! Berätta gärna hur ni har gjort. Vilka har ni kontaktat? Hur många jourplaceringar har ni haft? Går det lång tid mellan placeringarna? Många frågor här.... :bounce:
 
Hej igen ;) vi hat precis anmält vårat intresse som jour i våran komun där vi redan har 1 plasering och det var efter att dom frågade oss :) så får se när första uppdraget kommer :)
 
Litago sa:
Jag undrar om man kan vara jourfamilj om man begränsar åldern till 0-5 år? Det vanliga är väl 0-12 år, men det passar inte för vår familj.

Någon som vet?
Hej Litago!
Jag vet att man kan vara kontrakterad jourfamilj för barn 0-3 år i allafall, sen är inte det så vanligt. Lycka till!
 
Tindra sa:
Litago sa:
Jag undrar om man kan vara jourfamilj om man begränsar åldern till 0-5 år? Det vanliga är väl 0-12 år, men det passar inte för vår familj.

Någon som vet?
Hej Litago!
Jag vet att man kan vara kontrakterad jourfamilj för barn 0-3 år i allafall, sen är inte det så vanligt. Lycka till!

Ja, jag förstår att det är olika. Vi ska nu kontakta ännu fler kommuner, evt. organisationer.

Det är spännande att leva - då får en si hur det går.... :D

Litago
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp