Fjärilar i magen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...har jag just nu... Ska ha soc på besök i eftermiddag inför ev placering. Vad ska de säga? Vad ska de tycka? Tänk om de tycker vi verkar helt knäppa? Fast allra mest fjärilar har jag förstås över placeringen som sådan... Undras just om maken sitter där på jobbet o har lika mycket fjärilar han...? Och hur ungarna känner sig (ja, våra biobarn då)...?

Hm... ja, det var ju inte mycket till vettig tråd det här - ville bara ha nånstans att ge lite utlopp för allt det där pirret...

KRAM till alla modiga, starka, fantastiska människor som finns här inne!!

från förvirrad Katt
 
Lugn, det kommer att gå jättebra!
...bara du har dammat överallt,våttorkat allt, bakat sju sorters kakor att bjuda på :rollhappy:
Skämtade bara!

Är det er första placering?

Vi är nya på området, har ej haft placeringar men dock blivit utredda och haft många besök. Man vänjer sig...
Men jag börjar bli pirrig, jag väntar samtal idag om ev placering.

Tankarna går: *Kommer det bli som vi tänker oss
*Tänk om jag förstör för mina bio barn
*Tänk om barnet kommer att avsky oss
*tänk, tänk, tänk
* Hjälp gör vi rätt....

MEN så tänker jag på alla barn som inte får växa upp under samma förutsättningar som de flesta andra, för dom vill vi ju finnas...
Jag vet att vi är en jättebra familj men alla styrkor och kvalitéer som krävs, men man vet ju inte förrens man provat.

Lycka till!
Berätta hur det gick och känns...
/C
 
Hej Mammac och tack för ditt jättegulliga svar!!! Hahahaha, jodå - städat o fejat överallt! Fast bara EN hembakt kaka, resten köpt... och den hembakta var inte ens jag som hade bakt - fast det behöver man ju inte tala om :rollhappy:

Nä, men skämt åsido - jodå, det gick nog rätt bra tror jag... :D

Ja, det är vår första placering så det känns ju jättenytt och läskigt och spännande och... allt på en gång... Och JA, PRECIS - precis så som du skriver tänker man ju.... Och samtidigt PRECIS så som du säger - att man vill finnas där för de där trasiga som man bara VILL ska få den uppväxt de har rätt till...

Nu är nästa steg träff med grabben i morgon redan... nervöst!!! Sen får vi se vad som händer - hur HAN känner, hur jag o maken känner och hur våra biobarn känner...

Men nu måste jag få veta: hur gick det med ditt samtal? Blir det nån placering?

KRAM

Katten
 
Förstår precis hur du känner!! Vi fick besök av handläggare och ungdom i förrgår, sen ringde de samma kväll och sa att ungdomen ville flytta in redan nästa dag! Alltså igår! Så nu har vi en ny familjemedlem. Just nu sitter jag och funderar över vad jag ska köpa för middag...vad gillar h*n för mat??? Lite som att börja om från början på något sätt.
 
:claphappy:

Vet du - liknande har precis hänt oss - träffade plac idag och det var ömsesidig kärlek vid första ögonkastet! :D Fast det blir nog inte inflytt förrän om ca en månad - mycket praktiskt som ska fixas...

Undras just vad det blev för mat... och om det uppskattades..? :wink:

KRAM

Katten
 
Vad roligt att det kändes bra :banan:
Hur gammal är barnet och hur gamla är dina biobarn?

Jag fick samtal och vi har fått en förfrågan Hjääääääääääälp! :rollhappy:
Vi funderar och ska pratas vid nästa vecka...
Hur vet man?

När ska ni träffas igen?

Spännande/C
 
Vi går också i väntans tider.................igen.............
Fick samtal föra veckan, möte inbokat på måndag.
Enligt den kommunen har de flera barn "på gång" så enligt dom handlar det bara om matchning.
Undrar om de har någon som passar i VÅR familj?????

Hur vet man?

Vill vi veta mer eller backar vi på det vi får veta?
Hur känns mötet med barnet/ungdomen?
Tja, egentligen vet man ju inte förrän efteråt om det var rätt eller inte...........
Men man får en känsla av den infon man får.

Lycka till alla som väntar!
 
Mammac!

Åh vad spännande! Du måste berätta mer!! Hur vet man??? För vår del kändes det liksom bara att DET HÄR ÄR RÄTT - här är VÅR unge :D :D Sen VET man väl inte ÄNDÅ... men när vet man nånsin nåt med säkerhet? Ibland måste man nog bara lita på sin magkänsla, oavsett vilket håll den puffar en åt...

Vi ska träffas i eftermiddag igen, sen antagligen på söndag, och sen får vi se; det kommer nog inte bli så många mer planerade träffar sen, utan h*n får komma när ha känner för det, så blir det lite successiv inflyttning liksom.

Plac är 14 så det blir ett 'storasyskon' till våra biobarn :D Biobarnen är 4, 5, 7 och 9 .

Hur ser er familj ut? Berätta mer!

KRAM

Katten
 
Honey!!

Återigen: vad spännande!! Ja, mycket av det jag skrev precis till Mammac gäller ju oss alla... det där med att veta... och undra... och att våga gå på magkänslan.

Jag fattar det som att ni inte heller haft placeringar tidigare? Hur ser ER familj ut?

Berätta!

KRAM

Katten
 
Nädå, vi är "gamla" i gamet :wink:
Har haft allt från kontaktbarn, uppväxt, kortare plac och jouruppdrag.

Har varit i det här till och från sedan mitten av 90-talet.
Utflugna barn, barnbarn och 2 hemmaboende i skolåldern för tillfället.

Brokig samling med andra ord............. :D :banan: :rollhappy:
 
Ja, det kan man ju säga då - att ni är en brokig samling menar jag :D

Hahahaha, jaha, där ser man - så man går FORTFARANDE med EXAKT samma tankar, funderingar o känslor, även efter 15 år! :rollhappy:

KRAM

K
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp