Fler placeringar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Vi hade soc. på besök för ett tag sen, och då kom frågan upp om fler plac. Något som vi funderat lite på men inte så mycket eftersom vår plac. som vi har sen tidigare har varit ganska "krävande" men nu börjar allt lugna sig :razz: I vilket fall så ville vår kommun att om vi skulle ha någon mer plac. så skulle vi ta ifrån dom? Hur mycket har dom att säga till om det? Vi är utredda av en org. och har vår egen utredning här hemma. Om vi skulle vilja ha en placering till hur länge ska man i så fall låta vänta på vår kommun, det är en ganska liten kommun, tror inte dom handhar så mycket placeringar. Hur hade ni gjort? Det sista dom sa var om de gick med på att vi tog en till? Kollade i våra papper och det stod ingenting om att vår plac. ska vara ensam placerad. Nu skriver jag rörigt känner jag.

Problemet är att jag tycker att vi har haft lite problem med vår soc.sekr. Har t.o.m bett att få byta, men det fick vi inte istället blev vi kallade till ett möte med soc.chefen, förste soc.sekr. mm. Vilket inte var så kul kan jag säga. Men nu funkar det bra i vilket fall, de är mycket trevliga och tillmötesgående, men frågan är om jag vill ha en plac till ifrån dom :? tror ju inte denna "smekmånad" varar så länge, vi är nog snart tillbaka i vanliga spår igen.

Hur hade ni gjort? Tacksam för någon att bolla med :bow
Ester
 
Kolla runt lite, informera er soc.sekr attni kan tänka er ytterligare en placering och berätta att ni även tittar på andra alternativ är den förvaltningen. Och att dom får lita på ert omdömme att klara av att få en bra mix på placeringarna. Kan även tillägga att dom är välkomna med förslag på placering, men detta kan ni ju tacka nej till. Ha massor av is i magen så skall du se att ni kan fixa detta
Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp