Flyttat utan avslut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
sippan sa:
Hjälp..det är verkligen så här det är alltså..hade hoppats att det var en myt.
Vi har precis blivit godkända som jourfamilj och funderar på att bli familjehem istället men efter att ha läst detta så börjar jag tveka.
Stackars ungar som har det så här,man undrar om de har det bättre eller sämre av att ha varit hos oss/er eller om det hade varit bättre för barnen att inte veta annat.(Förstår ni vad jag menar)
Om de ända ska tillbaka till skiten så att säga.
Jag blev alldeles tom..jag som inte startat ännu..

Nu är det ett år sedan vår då 9 åring skulle hem, snart fyller barnet 10 år o vi tänker mycket, mycket på barnet som mot så gott som allas vilja fick flytta hem igen. Det var en frivillig placering o föräldern skulle plötsligt ta hem barnet efter flera år hos oss. Under dessa år var det inte stort intresse för barnet. Hur det varit under detta år vet vi inte säkert men från olika håll har vi hört att det inte är speciellt bra men vad kan man göra. Det är är jättejobbigt, något vi inte riktigt förstått före. Vi önskade ju att soc skulle följa upp hur det blev för barnet men vad det verkar så görs inte mycket. Har flera barn hos oss så bara hoppas att något liknande inte ska hända igen.
 
*känner med er*

Jag sluter mig till er..för idag fick jag ett mejl av våran soc där de uppmuntrar oss att säga upp vår plac..
Anledningen har jag inte fått veta. Men jag svarade mejlet med; "Jag vill att du ringer mig" så jag hoppas hon gör det.

Satt i bilen i morse, på väg till stan för att ha en shoppingdag. Sa till sambon att det verkligen känns bra just nu. Det ond aoch det goda är liksom på samma nivå..och jämnar ut varandra.. Vi fick njuta avd enna dag..för att sen komma hem och hitta detta hemska, kränkande mejl.

Man står så maktlös inför deras åsikter och deras beslut. Är det verkligen meningen att vi som familjehem inte ska ha någonting att säga till om? Kand e bestämma vad ens plac ska och inte ska göra? Borde de inte fråga oss först, om den placerade klarar av att göra sånt som de begär?
*förvirrad*
Hur ska det gå för vårat bonusbarn om de flyttar på det?! Stackars liten!!!

*kramar om er alla*
 
Det måste till en bättre lag för dessa barn som blir skickade hur som helst. Det ska vara barnets bästa och inte förälderns. Vi har haft en pojke i två år som nyligen var tvungen att flytta hem. Enligt oss var det helt fel. Pojken var 4 år och ville inte. En ny bättre lag för att skydda dessa små, och stora förståss, barn som inte ens kommer i håg sina bioföräldrar annat än någon som kommer och hälsar på i bland, och vill ha mat....
 
Nu är det länge sedan alla dessa inlägg gjordes, och som jag förstår så "är Mor Anna" fortfarande bränd....
Det är kött och blod som vi vårdar.....
Vill bara konstatera att vi var tvugna att släppa ett syskonpar för 9 år sedan, eftersom landet är liten så vet jag att barnen är placerad igen, de klarade inte av sin ungdom.....
Undra om det förs någon statistik på detta.... Hur går det för barnet som blir hemtaget igen???
Ja man kan ju bara undra och ana.... Kanske skulle vara en hemsk läsning...
Vi gjorde en time out i 3 år för vi var oxå brända.... men nu frågar jag mig har vi gjort rätt som kom tillbaka till samma bana....
FY 17 för soc.tjänstens makt och styrande det kallas visst maktmissbruk....
 
Lyfter denna tråd igen. Vill göra så mkt för tt ändra, men vet inte vad!!! Sitter här o tänker att inte an man flytta på vår Liten..men det finns ingen garanti...ingen lugn o ro....bara oro...
 
Re:

familjekär sa:
Hjälp..det är verkligen så här det är alltså..hade hoppats att det var en myt.
Vi har precis blivit godkända som jourfamilj och funderar på att bli familjehem istället men efter att ha läst detta så börjar jag tveka.
Stackars ungar som har det så här,man undrar om de har det bättre eller sämre av att ha varit hos oss/er eller om det hade varit bättre för barnen att inte veta annat.(Förstår ni vad jag menar)
Om de ända ska tillbaka till skiten så att säga.
Jag blev alldeles tom..jag som inte startat ännu..


Tänk att jag skrev detta för 4 år sedan och precis detta hände oss, precis det som jag var så rädd för.
Mor Anna- Hur mår ni idag,har ni fortsatt som familjehem eller har ni gett upp?
Vi har fortfarnade inte fått träffa barnet, trots att soc lovar det. nu har det gått 4 månader sedan barnet togs ifrån oss utan att vi fick säga hej då.Nu har barnet gått vidare så nu tror jag ett avslut är värre än att låta bli.
 
Vi blev jour åt en :angel: under utredning en vilset barn i skolålder med kraftig adhd alltså totalt sjövild med total avsaknad av vanligt hyfs och folkvett.
Efter fyra månader var han lugn o vi hade lyckats över alla förväntningar att vända på negativa beteenden.Då skulle han flytta närmare bio som bodde fyrtio mil bort.Nämdens beslut vi andra protesterade vilt jag barnet soc osv...
:angel: trots sin låga ålder hamnade på hvb hem efter ett år där i familjehem där det hann det gå fyra månader innan vi fick :angel: åter AKUT efter nästan två års runt valsande FY FN säger jag.
Bara och börja om från början efter i skolan och ännu mera otrygg...vår familj har varit i kontakt via skype o FB genom hela hans snurriga resa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp