Flyttdagen är här nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är allt packat och står ute på gårdsplan. Båda våra små :angel: sitter fin klädda och ny duschade i TV:e soffan och kollar in sitt favortit pogram Bollebumpa.
Efter 11 månade och 16 dagar samt 1 timme så är det dax för att resa vidare i livet. Att det blev så pass länge var vi inte alls berädda på. Vi fick besked att det kunde bli 3-4 månader ev någon månad extra. Nu går inte flytten som vi hade hoppas på till någon biologisk förälder, men det blir en annan anhörig som står :angel: mycket när och barnen får bo i närheten av alla dom känner. 6 åringen får börja skolan tillsammans med sin kusin. Så skall man nu summera detta så är detta nog det bästa som kunde göras av denna situationen. Vi kommer tillsluta att bara vara en historia och glömmas bort efter hand. Men jag lovar att vi aldrig glömmer dessa små.
Lite vedmodigt är det trots allt.
Så inom 1½ timme kommer bilen med släp för att hämta och på så sätt även avsluta ett kapitel i vårt liv.
Vi har varit i gång som familjehem i snart 16 år och det har säkert varit ca 35 utflyttningar genom åren. Har varit mycket korta placeringa till flera år. Men den förste som kom för 16 år sedan bor fortfarande kvar och är i dag 22 år och är en skötsam ung man som jobbar men det är ju brist på bostad så han får bo kvar tills vi finner något lämpligt. Men då han flyttar kommer det med säkerhet vara en nöjd kille som lämnar sitt gamla pojkrum.
Man får ta fram dom ljusa minnena i denna stund.
Jag kommer att sakna min 2 åring, speciellt på morgonen då han brukar komma upptasande kl 4 och vill titta på barnpogram. Har jag inte hunnit upp förre så har h*n börjat med frukosten. Det har varit spår i köket efter jordgubbssylt och senap mm. Eller då h*n slog i sönder min gamla ängel jag hade fått som minne efter min mormor. Kommer att klara mig utan alla hysteriska skrik då h*n inte har fått sin vilja igenom. Men minnas alla goda skratt....
*snyftar*
 
Tack för era styrke kramar.
Kan behövas.
Måste bara få berätta slutet på denna tragiska historia.
Bilen med anhöriga kom och det var en ny inköpt bil av äldre modell.
Vår 6 åring var så stolt att h*n hoppade av glädje över denna nya bil.
Dom packade släppet fullt med allt som skulle med. 5 flyttlådor samt 8 svarta sopsäckar med vinterkläder och annat som har salmats på hör under denna tiden. Var även en vagn och matstol samt 3-hjulingen så hela släppet blev fullt. Men innan dom var klara med packningen så tog jag och maken avsked av barnen som hade blivet placerade i bilen. Lille hade tjurat sig till att få ha sin avskedpresent med sig i bilen trots att jag avrådde dom till detta. Det var en av dom värsta oljuds maskiner som man kan tänka sig. Där man trycker på alla knappar och det kommer musik samt djurläten i från denna dunder maskin.... Den lille som är 2½ älskade denna sak. Så där satt han och lät alla ljud flöda fritt. Vi tackade anhöriga för den tid som har varit och önskade dom en trevlig resa hem. ( dom har ca 10 mil att köra)
Då jag hade varit inne en 10 minuter så kom vår store 14 åring och berättade att dom får inte igång bilen. Jag bara kände ÅNEJ inte detta också. Men efter ca 45 så kom då äntligen i väg och lämnade vår gårdsplan. Men 80 meter upp till den stora vägen blir dom stannade igen och där står dom i 20 minuter. Då dom äntligen kom i väg så bara kändes det så befriande. Inte en enda gång kom dom för att be om hjälp. Och jag undrar så hur den äldre anhörige tyckte om alla oljud som kom från den lille..... :angel
Tyckte att det var ett märkligt avslut. Mycket har vi varit med om men det slår alla utflyttnigstransporter.
 
Haha stackars barn, de lär ju få sitta länge i bilen om de ska stanna så ofta under 10 mil. ;) Usch jag har svårt att ens tänka mig hur ett sånt avsked känns när man har haft dem så länge, men det lär man väl bli varse och får ta itu med sedan. Kram till er!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp