Fortsatta kontakter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi är för närvarande kontaktfamilj till en liten tjej och har ännu ej haft något uppdrag som familjehem (vi väntar och väntar). Jag är nyfiken på att få veta om ni som är och har varit familjehem, fortfarande har någon kontakt med era "lånebarn" när dom har lämnat ert hem. Jag kan tänka mig att man kan bli ganska fäst vid "de små liven". Är det kanske i vissa fall inte tillåtet att hålla kontakten?
 
Hej

vi har kontakt med några av våra tidigare placerade.
Vi är farmor farfar till deras barn.Bor relativt nära varandra så vi träffas ofta.
På somrarna är det flera som varit här med sin tilltänkta,och hälsat på.
Det värmer i hjärtat när dom kommer och frågar:känner du igen mig
Säger man då deras namn snabbt blir dom så glada.
 
Hej!

Vi har "en ytflugen" placering som har fyllt 20 år. Hon "använder" oss som föräldrar fortfarande fast det är 5 år sedan hon flyttade härifrån. Efter en misslyckad mellanlandning i två andra familjer fick hon en egen lägenhet. Vilka hjälpte henne med ALLT? Inte var det dom i den familjen hon bodde inte................
Föräldrarna finns, om än opålitliga. Det är vi som ordnat med student, jular, födelsedagar och allt. Våra pojkar är hennes bröder osv......... En kämpig period kom när våra nuvarande placeringar kom till oss. Det hade hon svårt att acceptera. Men, hon återkommer hela tiden..............
Och är GIVETVIS välkommen!!!
 
Vi hade en gosse här i 4,5 år (kom som 22 mån trasdocka) - får inte ha ngn kontakt med honom för biofar. :cry: Skickar julklapp och födelsedagspresent till biomor och det verkar som att det hamnar där det ska (för biofar blir VANSINNIG eftersom gossen pratar om oss jättemkt efteråt).
Enormt tragiskt men det är ju "risken" vi tar - att få hjälpa en trasig själ i ngr år och sen inte få se honom/henne mer. Vi får titta tillbaka på de åren och inse att vi la en bra grund, en stabil grund som vederbörande förhoppningsvis kan överleva på. Vår lånegosse är en överlevare, han anpassar sig till omgivningen efter ett tag. Inte lycklig men fungerande iaf.
Han vet om att dörren hit är öppen för honom närhelst han vill!
 
Vi har flera "utflugna" som kommer tillbaka, o både har kontakt via telefon, jular, födelsedagar osv!
Vi har också ett syskonpar som är tillbaka hos oss efter att varit hos pappa ett år...men det höll inte! O mamman ringde o sa att hon bara ville ha oss...för barnen mådde så bra när de var hos oss förra gången!
( Även om det är MYCKET svåra bio föräldrar, men just där kanske hon hade en ljusglimt ;) )
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp