FRITIDS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vem ersätter fritidsavgiften är det vi eller kommunen, jag arbetar inte, kan kommunen då säga att det är vi som ska stå för det för att vi finns hemma? vi vill att barnet ska vara på fritids en stund då alla kompisar är där, de planerar ju vad de ska göra på fritids under skoltid då känner :angel: att h*n blir lite utanför, sedan ska ju vi vuxna på möten mm mm. och så är det ju lov ibland, man behöver ju lite avlastning. Hur har ni det med era :angel:lar, är de på fritids? // Mosten
 
Kommunen ska betala. I vårt fall tog det några år innan vi fick det, vi bytte till en annan socialsekr som sa att ja men det ska ju vi betala. Vilket vi påtalat tidigare men då fått nej.

Det beror på lite också tycker jag, varför barnet ska vara på fritids. Jag går hemma men har dispans (gått genom kurator som pratar med personal och rektor) för att ha båda barnen på dagis/fritids just för att de kräver så mycket. För att vi andra ska få andas en stund.

Sara
 
Vi hade också dispens för att ha vår :angel: på fritids fast jag var hemma.
Dels för avlastning på dygnetruntbevakningen men mest för att :angel: verkligen BEHÖVDE det.
Social träning, kamrater, organiserade aktiviteter ca 2h tre eftermiddagar i veckan.
Detta blev också värdefull egentid för minstingen i familjen som for ganska illa.
Vi fick summan pålagd på omkostnadsersättningen i o m att det var annan kommun som placerade.

När vi hade samma arrangemang inom den egna kommunen ordnade dom det med interndebitering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp