Frustation, vanmakt, ilska

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Oj säger jag bara
Att du står ut???!!!
Rent krasst så säger jag att denna person är inte en familjehemsplacering..helt klart ska han in på en instution ... det känns som kommunen drar ner på kostnader o sätter honom hos dig istället ... mkt billigare...
En sån placering kan ju vara direkt farlig jue...
Hade jag varit dig så hade jag sagt upp den direkt..tänk på dig själv o din man o den andra placeringen o skicka denna kille dit han hör hemma med proffsig vård omkring sig...
Du gör ju ett jättejobb.... o kan använda dina resurser till ngt som går att göra ngt åt inom rimlig tid..för han verkar vara ett livslångt projekt...

Lycka till vad du än väljer att göra

Kram
 
hej! eftersom vår familj funderar på att bli jourhem eller familjehem så har jag tyckt det varit väldigt intressant att följa era diskutioner här, för att säga få lite kött på benen.
jag är såå imponerad, på hur duktiga och modiga ni alla är, som faktiskt vågar ha dessa ungdomar i ert hem..........för i mina ögon känns det faktiskt farligt, det är väl därför jag vill ha yngre barn :smirk:. och zakii.....vilket hästjobb ni måste ha gjort med denna kille..........för ni har ju faktiskt, vad det verkar gjort stora framsteg........heja på!!!......men jag förstår mer än väl att ni har det jobbigt och som familjehem så är man ju aldrig ledig........hade du jobbar på ett behandlingshem så hade du ju fått gå hem ibland och ladda batterierna......för det är tungt nog och sen som du känna dig kränkt i ditt eget hem ......det kan inte vara lätt...... det är beundransvärt av er att orka vidare.........får ni någon uppbackning och stöd någonstans ifrån?........för det har jag förstått när jag surfat runt på denna sida, att kommunerna är dåliga på att ge en handledning och det måste de vara, för när ska man få tag på en socialsekreterare när de ofta har telefon tid i kanske 2 timmar på förmiddagen och sen sitter i möten, är på hembesök osv......man kan ju ha svårt för att få tag på dem som arbetskamrat........fast nu pratar jag om en liten kommun.......det kanske är skillnad på en större kommun........de kanske har folk avsatt till handledning eller?
jag har jobbat en tid på socialtjänsten som fältassistent och vet att en plats på behandlingshem faktiskt kostar mellan 3-5000 kronor dygnet så visst sparar kommunen pengar........det blir alltså på en månad mellan 90-150,000 kr i månaden och det är det väl knappast något familjehem som får :x det kan man kanske ha i bakfickan när man förhandlar om en ny placering :wink:
många kramar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp