Frustrerad till max...gravid bio

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag ifrågasätter absolut inte hur man tänker, har man barn placerade redan så finns ju en orsak utan jag är mest frustrerad över tankarna som kommer hos vårat ena syskon som är 8 år och hur det barnet ska reagera när det kommer fram.
Hur ska h*n kunna tro att mamma älskar, hur ska h*n kunna komma över att en ny bebis klarar mamma av men inte mej :?
Detta fick vi veta nyligen men graviditeten är redan långt framskriden så det har alltså varit en hemlis medans mamman och pojkvännen flyttat 70 mil bort och när man fått bostad så släpper man "bomben"

Självklart blir vi ju oroliga över hur bebisen ska få det,hur ska man kuna klaraav att INTE oroa sig??

Hur ska vi prata med våran 8 åring om tankarna som givetvis kommer, jag tänker nog ta hjälp av Bup med det, inte att vi går dit och pratar, absolut inte utan att vi bara får hjälp HUR vi ska prata med barnet. Det minsta syskonet är jag inte oroad för för det är så litet ännu.

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
 
åhh Fia förstår absolut din oro. Att ventilera med BUP är nog en bra idé för funderingar och frågor dyker säkert upp.

Lycka till och håller tummarna att det går bra.
/Adal
 
Vår placerings mamma har fått nya barn efter placeringen. Ja, det är tufft för de placerade syskonen.

Bolla med BUP eller annan handledare - eller här - så att du får ur dig din frustration på ett tryggt ställe. Sen är ju inte din uppgift att övertyga barnet om att allt är bra här i världen. "Bara" att hålla barnet i famnen medan det bearbetar.

Vår placering backade flera år, kändes det som, och gick igenom en ny testa-gränser-och-knyta-an-fas. Puh :roll: det var inte roligt för någon men h*n klarade även det. H*n har klarat så mycket förr och en trygg vardag i nuet tål en jobbig period.

Kom ihåg att er familj är den som kan ge barnen trygghet och kärlek genom den här perioden! Och det gör ni jättebra!

Kram!
 
Nu är det jul och mycket förväntansfulla barn vilket är underbart och PRECIS som det ska vara :)
Men...Bio har inte pratat med vår 8-åring sen denne flytatt ca 70 mil bort ( ca 3 månader) och nu ska denna bio komma ner till ett umgänge som ska vara hos bio-mormor och har alltså inte sagt ett ord om lilla syskonet i magen än och uppenbarligen tänker hon inte göra det heller utan det kommer komma som en chock.
Rätt eller fel?

PUUUHHHH SÅ enormt frustrerad och så gärna som jag har velat öppna munnen till vår placering har jag nog aldrig varit förr...endast för att föbereda självklart! HUR ska man lättast berätta en sådan sak för ett placerat barn altså hur ska det gå till? När och hur ska jag råda mamman att berätta?
Mitt i den känsligaste årstiden av dem alla också...Tomtens tid:(
 
Hallå igen.

Bio ringde innan besöket och berättade för stora plac och svaret hon fick av barnet var : jaha vad roligt mmma, när ska han flytta hit då? :angel
Mamma måste lära sig att ta hand om 3 barn ovch det kommer hon aaaldrig göra...fy såna saker de får bära på, våra små :littlesad

Mamman mår inget vidare enl omgivningen och nu ska vi ha möte straxt och prata umgänge, hon vill ha barnen hos sig på umgänge i staden som är 70 mil bort och jag känner..hur ska det gå till? Umgänget funkar inte då hon haft sin egen mamma med sig utan hon bröt i hop efter en dag och dessutom så har den nya bebisen kommit då umgänget hon vill ha ska ske, bebisen kommer då vara nyfödd.

Hur sjutton ska vi som fam.hem ställa oss och vad ska vi säga? Vi är oroliga och vi vet ju i princip att hon inte är tillräckligt stark nu med 2 barn, hur ska det då gå med en nyfödd också samtidigt...
Det är en SoL så vi kan väl bara lyssna på mötet antar jag?
 
ja vilken kommentar av barnet ... sådan vetskap de sitter inne med.

Men ni måste väl få fråga eller säga? Ni känner ju barnet som bor med er och känner till mammans svagheter... Håller tummarna att det går bra för er på mötet och att det blir bra med framtiden för er :angel:

Fiaflopp sa:
Hallå igen.

Bio ringde innan besöket och berättade för stora plac och svaret hon fick av barnet var : jaha vad roligt mmma, när ska han flytta hit då? :angel
Mamma måste lära sig att ta hand om 3 barn ovch det kommer hon aaaldrig göra...fy såna saker de får bära på, våra små :littlesad

Hur sjutton ska vi som fam.hem ställa oss och vad ska vi säga? Vi är oroliga och vi vet ju i princip att hon inte är tillräckligt stark nu med 2 barn, hur ska det då gå med en nyfödd också samtidigt...
Det är en SoL så vi kan väl bara lyssna på mötet antar jag?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp