Genomgångsrum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi kommer att få besök av en organisation här framöver. Vi är utredda och godkända av kommunen sedan tidigare. Rummet vi har till en placering är ett genomgångsrum, dvs sonen behöver gå igenom det rummet för att komma till sitt rum. Sonen är medveten om att han behöver visa hänsyn och att det kommer att vara någons sovrum han måste gå igenom. Vi har satt upp ett draperi så att man kan dra för det när man sover om man vill. Sovrummet innehåller i övrigt allt ett sovrum behöver innehålla. Tror ni organisationen kan ha synpunkter på att det är ett genomgångsrum? Jag vet att det inte är optimalt men förr byggdes ju husen på det här viset.
 
Beror kanske på hur rummet e utformat annars o hur stort de är,,,om de finns mer platt i huset m.m. Fungerar kanske inte för en tonåring,men helt klart ett mindre rum.
 
Vi har ett genomgångsrum som en 4 år gammal flicka hade som sitt rum. Det var ett kontor innanför så de enda som passerade var jag och min man. Vi satte också upp ett draperi. Hon stortrivdes i detta rum. Men som melodi säger, så skulle det nog inte funka så bra för äldre barn.
 
Tack för svar.
Vi har haft både en yngre och en äldre placering i detta rum. Den yngre var inte på heltid och han tyckte att rummet var kanonbra. Även den äldre tyckte att rummet var okej men jag kan tänka mig att det kanske inte passar alla. Det är ju helst en yngre placering vi vill ha, men även de blir ju äldre.

Våra tidigare uppdrag har varit genom kommunen. Nu har vi vänt oss till en organisation och de verkar överlag vara "strängare" eller hur jag ska säga. På ett bra sätt alltså. Vi får avvakta och se vad de säger helt enkelt men det skulle vara tråkigt om det faller på rummet.
 
Men finns de någon möjlighet att ni vuxna tar de som sovrum,,,som plan b om de inte skulle fungera ? Man kan ju börja i de rummet. Men att de finns en möjlighet att ändra om de ej visar sig fungera. :angel:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp