Girighet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla!
Under en längre tid har min sambo peppat mig att vi ska bli familjehem och nu har vi kommit såpass långt att vi nästa fredag ska påbörja utbildning som förvisso inte är färdig förrän i september.
Jag önskar att det vore färdigt typ, igår.....

Nåväl, jag slukar allt jag kan hitta på nätet och kikar in här flera ggr/dag.

Jag kan tycka så här, visst kan jag tänka mig att en del tror att man gör detta jobb enbart för pengarna, när man inte är insatt i vilket ENORMT och FANTASTISKT arbete man lägger ner.

För min personliga del känner jag så här: Jag vill inte göra detta helt ideellt, för då anser jag att det helt enkelt skulle vara gratis, att man inte fick betalt överhuvudtaget.

Jag vill alltså ha bra betalt, det vore bättre att allt kom "ut i ljuset" och var ett arbete som man helt enkelt fick betalt för. Man skulle då slippa allt hysch hysch.

Som familjehem/jourhem upplåter man faktiskt dels plats, rent fysiskt i sitt hem som man ju i någon form betalar för, vare sig det är en villa eller hyresrätt/brf. Den ytan skulle man annars använda till annat eller helt enkelt inte ha.

Sedan är det ju allt annat, det rena jobbet man lägger ner som ju är helt omöjligt att göra en beräkning på.

Därför skulle jag vilja sammanfatta det hela med att: Jag har valt detta på helt egen hand och av hela mitt hjärta. Jag har ett biobarn, min sambo har 2 barn, jag älskar dem som om dem vore mitt eget blod.

Jag vet att jag har kärlek och tid att lägga ner på barn i behov och det kommer jag göra med bravur, jag har mycket hög egenmoral och ställer höga krav på mig själv, engagerar mig djupt för min egen lilla snart 8-åring som också har särskilda behov pga aspergers.

Vill därför säga, (detta blev ju himla långrandigt, sorry för det) vi alla gör ett fördjävla bra jobb! Betalt ska vi ha! Sluta blanda ihop att "vi gör det för pengarna". Vi ska helt enkelt ha betalt för vad vi gör, därmedbasta!
Lev väl och må gott, glöm inte att ta emot och ge kärlek till varandra!
Stora kramar till er alla!
 
Jag håller verkligen med dej: vi gör ett oerhört viktigt jobb,och vi gör det bra. Låt oss få betalt därefter! Vi har inget att skämmas för och vi är DEFINITIVT INTE överbetalda.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp