Glad Påsk !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppas alla får en riktigt härlig påsk med mycket god mat,(å lite godis)

Skickar med något tänkvärt... Som jag tror passar in på er alla här :razz:

Det är Omöjligt, sa Tvivlet....
Det är Farligt ,sa Rädslan....
Det är Onödigt, sa Förnuftet....
Prova endå, Viskade Hjärtat....<3 <3
 
Glad Påsk till alla önskar vi också :banan:
Jag saknar att kunna lägga in bilder här. ett fint påskkort hade varit på sin plats :wink:
 
Vi hade en annorlunda o trist start på påsken med en sjukhusvistelse, men nu ska det bli mkt godis och mkt mys!! :banan: . Imorgon blir det äggletning med familjen, ngnstans( förskolan??!!) har Liten hört att Påskharen kommer o lägger ägg i trädgården...så här blir det nya traditioner!! KUL!! :claphappy: .

Man ska alla tillfällen i akt att fira o mysa- man vet aldrig vad livet bjuder på i nästa sekund!!

Ta hand om er, stora som små!!!
 
Vi håller oss inomhus med äggjakten.
Alla har varsitt personligt ägg (mitt fick jag som 4-åring) som Påskharen fyller och gömmer någonstans på övervåningen.
Gäller att hitta sitt eget och inte avslöja var de andras är :banan:

GLAD PÅSK på er alla!
 
Men va kul!
Hit kommer påskharen om man har varit snäll..
Vi brukar ge lite godis och sen en leksak...( Han gömmer det ute i trädgården)
Det brukar bli massor av godis ändå från alla påskbrev.

Eftersom våra barn fyller år i dec så brukar påskharen ha med sig "vår leksaker" :razz:
(D e ju lite tråkigt att få Vår/sommar saker mitt i vintern)
Detta är väldigt uppskattat av barnen i familjen=)
 
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA! I år blir det ingen påskhare som gömmer äggen han smyger sig in i år och lägger påskäggen på respektive tallrik som är till påsklunchen när ingen ser :angel Har en liten bebis och några :angel::lar i övre tonåren, men nästa år då är det dags igen för då är liten nästan 2år och så har vi kanske någon jouris i "rätt ålder" också :banan:
Kram Mosten
 
Glad påsk på er alla :claphappy:
För första gången på länge kommer inte påskharen gömma ägg här till barnen eftersom vi inte har ett enda jourbarn just nu :wink:
 
Påskharen är en härlig tradition som även de utflugna barnen tagit med sig.
Och utflugna :angel: hare står kvar fortfarande och väntar på deras påskbesök..........

Numera har vi bytt ut en del av godiset mot någon liten sak eller en peng till de stora.
Godis blir det ändå så det räcker :angel :wink:
 
Önskar också alla en fortsatt trevlig påsk ! :claphappy:
Våra biosar är i väldigt varierrande ålder, så här blev det alltifrån godis till leksaker och en å annan trisslott i äggen ! Vår lilla x hade vi köpt både leksaker och godis till och lagt i 2ägg. Tyvärr ville x inte ens TITTA på äggen.... :littlesad
 
Hoppas ni fick en toppen helg :) här har vi haft 4 olika ägg jakter :) på natten kommer påsk haren med barnens påsk ägg och gömmer dom på deras rum :) är rummet städat går det lätt att hitta annars blir det jätte svårt ;)
Sen på eftermiddagen är alla barnen med vänners barn samlade här 11 barn detta året då är dom indelade i 3 åldersgrupper små. Mellan. Stora

Dom små ( 3 år x 3 ) har en vanlig easter egg Hunt med över 200 små fyllda plast ägg ledd popcorn och lite godis ;)

Mellan barnen ( 6 år och upp till 9 dom var 3 st) har en rebus runt om i grannskapet tex dog hous så springer dom ditt så står det du har fått post då är det i väg till post lådan och så vidare :)

Dom stora barnen (11 år -15, 5 st ) fick i år en runda runt i hela byn där dom fick ledtrÅdar med hjälp av gps kordinater :) detta var uppskattat :)

Påsken blev en toppen helg :)

Nu väntar bara ett härligt påsklov
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp